شناسهٔ خبر: 25782980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

روحانی در دیدار با جمعی از علما و روحانیون‌:

شرایط امروز آمریکا دائمی نیست!

آقای روحانی با فراموشی خصومت ورزی 40 ساله آمریکا علیه کشورمان همچنان در حال ترویج نظریه «آمریکای خوب، ترامپ بد» است تا پلیدی و خشونت و حماقت را متوجه شخص ترامپ کند.

صاحب‌خبر -




حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از علما و روحانیون در بخشی از سخنان خود به اقدامات دولت در بخش سیاست خارجی‌اشاره کرد و گفت : « دولت همچنین تلاش کرد ظلم بزرگتر تحریم را نیز دفع کند و در زمینه‌هایی نیز موفق بود، اما در برخی زمینه‌ها آمریکایی‌ها، همراهی نکردند و این عدم همراهی تا آنجا ادامه پیدا کرد که بالاخره به طور یکجانبه از برجام خارج شدند.»
روحانی همچنین گفت که «توجه داشته باشید شرایطی که امروز در آمریکا وجود دارد نیز دائمی نیست و معلوم نیست که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و دیگر انتخابات پیش‌رو در کشور، چه اتفاقی بیفتد. در هر حال باید مسایل را با تدبیر پیگیری و حل و فصل کنیم.» چین اظهاراتی از سوی رئیس‌جمهور نشان می‌دهد در شرایطی که سابقه خصومت و دشمنی 40 ساله آمریکا در برابر دیدگان ماست و همه روسای جمهور آمریکا چه دمکرات و چه جمهوری‌خواه از هیچ خباثت و توطئه‌ای علیه ملت ما فروگذار نکرده و همگی در تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران با هم‌اشتراک عقیده و عمل داشته‌اند اما همچنان روحانی عقیده دارد همه این پلیدی‌ها و خشونت‌ها و حماقت‌ها صرفا متوجه شخص ترامپ است، نه حکومت آمریکا. این در حالی است که ترامپ یک فرد نبوده بلکه محصول سیستم حاکم بر آمریکاست ، سیستمی که همواره امثال وی را بازتولید کرده است. ترامپ حقیقت آمریکاست و تمام مخالفت‌ها با وی در غرب هم بیش از هر چیز به دلیل همین عیان کردن همین حقایق است.
به عنوان نمونه دوره ریاست جمهوری اوباما از حزب رقیب ترامپ که از قضا روحانی وی را فردی مودب و باهوش خطاب کرده بود، نیز دوره تهدید‌های مکرر نظامی- اقتصادی علیه ایران بود که این تهدیدات در بخش‌های متعددی از قبیل تحریم نظامی و مالی، ترور دانشمندان، تخریب زیرساخت‌های اقتصادی کشور، کارشکنی در فعالیت‌های علمی- هسته‌ای کشور، طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی در مناطق مرزی و... جامه عمل به خود پوشیده بود.
همچنین مقابله همه‌جانبه و فراگیر با نظام جمهوری اسلامی، تسلیح و تجهیز تروریست‌های مخالف نظام، اعمال تحریم‌های خصمانه غیرانسانی بر ملت ایران و تلاش سازمان یافته تشکیلاتی برای مسدود کردن باب پیشرفت علمی و اقتصادی کشور از عمده ویژگی‌های مدیریتی دولت باراک اوباما در قبال ایران اسلامی محسوب می‌شود. رو‌حانی در این دیدار خاطر نشان کرد: زندگی در دنیای امروز بدون ارتباطات سخت، مشکل و غیرممکن است. از سوی دیگر در برابر خواست دنیا تسلیم بودن نیز صحیح نیست که هر چه آنها می‌گویند بخواهیم اجرا کنیم. روحانی با تأکید بر اینکه موافق استقلال قوا هستیم، اما معتقدیم نباید قوا جزیره‌های جدا از هم باشند، گفت: استقلال قوا می‌بایست با تعامل و همکاری شکل بگیرد.

نظر شما