شناسهٔ خبر: 25782901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیراز میزبان رقابت‌های بین المللی رزمی

رقابت‌های بین المللی رزمی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا اوجی رییس هیات ورزش‌های رزمی فارس گفت: با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان فارس، پیکار‌های رزمی بین المللی در رشته پنجاک سیلات، دهه فجر امسال به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

وی از اعلام آمادگی ۹ تیم خارجی و داخلی در رده بانوان و آقایان برای شرکت در این رقابت‌ها خبر داد.

اوجی افزود: کشور‌های ترکیه، آذربایجان، پاکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سه تیم از ایران آمادگی خود را برای حضور در این پیکار‌ها اعلام کرده اند و این امکان وجود دارد تا شروع رقابت‌ها بر تعداد تیم‌ها افزوده شود.

رئیس هیات ورزش ورزمی فارس بیان کرد: در سه سال گذشته با حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس، شیراز میزبان چندین مسابقه در رشته‌های مختلف در سطح بین المللی بوده است و امیدواریم در این رشته هم میزبان خوبی برای کشور‌های شرکت کننده باشیم.

رشته پنچاک سیلات در قرن ۱۹ میلادی توسط مالایی‌ها راه اندازی شد و در قرن بیستم به سرعت توسعه یافت، در این رشته، ورزش و آموزه‌های اخلاقی توام با یکدیگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

این رشته ورزشی، یک سیستم پیچیده از حرکات دفاعی و حمله‌ای است که بر اساس تنوعی از ضربات و حرکات دست، پا و همچنین مبارزه با سلاح را در بر می‌گیرد که شامل چاقو، چوب‌های بلند و کوتاه و شمشیر است.
انتهای پیام/ر

برگزاری پیکار‌های رزمی بین المللی در شیراز

نظر شما