شناسهٔ خبر: 25782803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کلیات طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب دو طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان و تأمین امنیت برگزاری مراسم در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  در گفت وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود با حضور مسئولانی از وزارتخانه های کشور و دادگستری، قوه قضاییه و مرکز پژوهش ها گفت: کلیات طرح تأمین امنیت برگزاری مراسم در این نشست تصویب شد.

وی ادامه داد: بررسی جزئیات این طرح به کمیته واگذار شد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان تصریح کرد: همچنین کلیات طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریت دولتی تصویب و بررسی جزئیات آن به نشست دیگر این کمیسیون موکول شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: لایحه مجازات جایگزین زندان هم به دلیل آنکه در قانون مجازات اسلامی به آن کاملا اشاره شده از سوی نمایندگان رد و از دستور کار خارج شد.

نوروزی در ادامه افزود: کلیات طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه دیدگان خاص اعم از کودکانی مانند آتنا اصلانی که بعد از تعرض به قتل رسیدند هم در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه از نظر فقهی و حقوقی مخالف اصول مسلم است، اما به تصویب نمایندگان رسید و قرار شد جزئیات آن با عنوان مجازات شدیدتر بررسی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما