شناسهٔ خبر: 25782753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نقوی حسینی

زمان اعلام نظر کمیسیون امنیت درباره لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم مشخص شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: مقرر شد تا در جلسه آینده کمیسیون امنیت مجلس، در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی حسینی  در خصوص نشست امروز یکشنبه (6 خرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این کمیسیون به جهت اهمیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روز شنبه (5 خرداد ماه)، جلسه ویژه و فوق العاده ای را تشکیل داد و بحث های مفصلی را با میهمانان جلسه پیرامون مفاد لایحه انجام داد و امروز نیز مجددا این مباحث ادامه پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دستگاه های مختلف، نمایندگانی در این جلسه حضور داشتند و آقای عراقچی نیز از طرف وزارت خارجه حاضر بود و مفصل پیرامون این موضوع صحبت شد.

وی افزود: استدلال موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم این است که حق تحفظی که در لایحه پیش بینی شده و اعلامیه تفسیری که آورده شده، جلوی خسارت ها را گرفته و مسدود خواهد کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: مخالفان الحاق ایران به این کنوانسیون نیز استدلال حقوقی و قانونی دارند که این حق تحفظ ها قابل اعمال نیست؛ زیرا این حق تحفظ ها قابل اعمال نیست و مخالف متن توافق است و به لحاظ حقوقی فاقد ارزش می باشد، همچنین اعلامیه تفسیری نیز ارزش حقوقی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استدلال های یکدیگر را شنیدند ولی کمیسیون به نتیجه ای نرسید، بنابراین مقرر شد تا در جلسه سه شنبه بحث ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی اعلام شود و کمیسیون حتما در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر می کند.

پایان پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما