شناسهٔ خبر: 25781022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت| سردمداران کشورهای استکباری افرادی "لجوج" هستند

R7877/P1377/S6,71/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: امروز شاهد هستیم کشو‌های استکباری که به ایران تهمت می‌زنند سردمدارانی لجوج دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مسجد جامع بازار در رشت ضمن تفسیر آیات 7 و 8 سوره "حجر" اظهار داشت: بعد از اعلام نبوت از سوی پیامبر(ص) مشرکان ابتدا او را مسخره کرده و سپس دروغگو نامیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کفار از پیامبراکرم(ص) خواستند تا برای اثبات حرف‌هایش ملائک را به آن‌ها نشان دهد گفت: مشرکان معتقد بودند انسان موجودی غرق در شهوت است و نمی‌تواند با عالم بالا ارتباط برقرار کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه کفار ملائک را موجوداتی قدسی می‌دانستند که انسان نمی‌تواند با آن‌ها در ارتباط باشد افزود: مشرکان به قدری مغرور بودند که می‌گفتند ما باید تشخیص بدهیم حضرت محمد(ص) پیامبر باشد یا خیر.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروزه عقیده کفار زمان پیامبر(ص) را به عنوان عقیده "اُمانیسمی" می‌شناسند تصریح کرد: امروزه این تفکر بیشتر در غرب و اروپا رواج دارد و براساس آن کتاب‌های آسمانی هیج نقشی در زندگی انسان‌ها ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در طول تاریخ انسان‌های لجوجی حضور داشتند که همواره مخالف انسان‌های صادق بودند افزود: امروز شاهد هستیم کشو‌رهای استکباری که به ایران تهمت می‌زنند سردمدارانی لجوج دارند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: در دوران گذشته کفار زمانی که می‌خواستند پیامبراکرم(ص) را به دروغگویی متهم کنند می‌گفتند تا دعا کن درخت نزد تو بیاید اما با وجود اینکه پیامبر(ص) این‌ کار را می‌کرد آن‌ها ایمان نمی‌آوردند.

وی با اعلام اینکه بر اساس تفکرات "لائیک" دین تز سیاست جدا است و نباید در امور زندگی مردم دخالت داشته باشد ابراز داشت: امروز شاهد هستیم کشور ترکیه با چنین تفکری مدیریت می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه حتی استفاده از عبا و عمامه در خیابان‌های ترکیه ممنوع است خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ترکیه عقاید مذهبی دارد اما براساس تفکر "لائیک" عمل کرده و دین را از سیاست جدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تفکر "امانیسمی" از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است اظهار داشت: این تفکر امروز رنگ غربی به خود گرفته است و خانه‌نشین کردن حضرت علی(ع) نیز نتیجه همین تفکر بود.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام ایکه کفار زمان پیامبر(ص) معتقد بودند که خودشان باید پیامبر را انتخاب کنند تصریح کرد: یکی از دلایلی که آن‌ها از پیامبراکرم(ص) خواستند تا برای آن‌ها ملائکه را بیاورد این بود که آن‌ها "چندگانه پرست" بودند ک ملائکه را خدا می‌دانستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند در آیه 8 سوره "حجر" گفته است فرشتگان و ملائک را فقط براساس حق ارسال می‌کند عنوان داشت: این خداوند متعال است که صلاح می‌داند چه زمانی ملائک نازل شوند.

وی ضمن بیان تفاسیر مختلف بیان شده برای کلمه "حق" در آیه 8 سوره حجر ابراز داشت: در نخستین تفسیر این مسئله بیان می‌شود که خدا ملائک را در زمان لزوم برای اثبات حقانیت یک امر نازل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان "مرگ' را دومین تفسیر بیان شده برای کلمه "حق" در آیه 8 سوره "حجر" دانست و گفت: براساس این تفسیر خداوند ملائکه را فقط در رمان مرگ انسان‌ها بر آن‌ها نازل می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه انسان در هنگام جدا شدن روح از بدن می‌تواند ملائکه را ببیند خاطرنشان کرد: دنیا همواره به کام انسان شیرین است و به همین خاطر است که گفته‌اند دنیاطلب نباشید تا بتوانید از آن دل بکنید.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دلدادگی به دنیا سبب سخت شدن مرگ می‌شود اظهار داشت: انسان دنیاطلب در هنگام مرگ به اموالش می‌نگرد و می‌بیند که همه آن‌ها برای دیگران ماند و چیزی نصیب خودش نشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از دنیاطلبی و وابستگی به دنیا خاطرنشان کرد: انسان موجودی است که در دنیا برای رسیدن به پست، مقام و قدرت تلاش می‌کند اما ممکن است در نهایت حتی اجازه بستن چشم‌هایش در هنگام مرگ را پیدا نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه امام خمینی(ره) همواره با مفاتیح‌الجنان مأنوس بودند تصریح کرد: هرگاه جوانی از ایشان می‌خواست که به او نکته‌ای عرفانی بگوید، این عالم وارسته کتاب مفاتیح‌الجنان را معرفی می‌کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال پردهکای بر چشمان انسان‌ها گذاشته است و فقط اولیای الهی هستند که همه حقایق جهان را می‌بینند افزود: امروز نیز اولیای الهی در میان هستند اما ما آن‌ها را نمی‌شناسیم زیرا اگر آن‌ها بودند عذاب الهی بر ما نازل میشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما