شناسهٔ خبر: 25780867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز بر ادای درست فریضه انفاق تاکید کرد

تبریز- ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم در ادای فریضه انفاق باید بسیار مراقب باشند، گفت: کوچکترین لغزش و خطا در انفاق برابر با توهین به مردم و به خصوص مستمندان است که جزو صفات رذیله می باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌ هاشم عصر یکشنبه در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انفاق باید محترمانه و به دور از هر گونه کبر و ریا باشد، افزود: متاسفانه در برخی‌ محلات افطاری با حضور بزرگان برگزار می شود اما خبری از مستمندان و نیازمندان نیست که چنین برنامه هایی باید برچیده شود.
وی اظهار کرد: بدتر از همه اینکه پس از مهمانی های مزبور، غذای مانده را برای نیازمندان می فرستند که این یکی از صفات نکوهیده و زشت بشری است که در اسلام به شدت سرزنش شده است.
آل هاشم با اشاره به آیاتی از جزء یازدهم قرآن کریم، گفت: طبق این آیات شیطان انسان را هنگام انفاق کردن علیه فقر و تهی‌ دستی فریب می‌ دهد تا از این راه جلوی خیر و انفاق را بگیرد و باید توجه داشت که شیطان همیشه انفاق ‌گران را به فحشا و زشتی ‌ها امر می ‌کند در حالی که خداوند وعده آمرزش و فزونی به آنها داده است.
وی با اشاره به اینکه انسان در انتخاب راه خدا و راه شیطان آزاد است، یادآور شد: طبق فرمایش پروردگار و نص صریح آیات قرآنی میان فقر و فحشا رابطه است، چون برخی گناهان به خاطر ترس از فقر است.
آل‌هاشم اضافه کرد: هر فکر و توهمی که تنگ‌ نظری، ترس و اثر منفی با خود همراه داشته باشد، یک فکر شیطانی بوده و در عوض هر فکر و الهامی که برای حرکت، نشاط و سعه ‌صدر باشد، حرکت الهی است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته رسیدگی به ایتام و روز نیکوکاری، گفت: هر قدر که در توان داریم به فقرا رسیدگی کرده و دست مستمندان را محترمانه بگیریم به همان میزان درهای رحمت خدا به روی انسان گشوده می شود.
3038/6183

نظر شما