شناسهٔ خبر: 25780534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علی اف در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه:

توتال همکاری ثمربخشی با شرکت نفت جمهوری آذربایجان دارد

باکو – ایرنا - رئیس جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه در باکو، گفت: توتال همکاری ثمربخشی با سوکار -شرکت نفت آذربایجان- دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج ، ژان ایو لودریان و الهام علی اف ، در این دیدار، درباره همکاری های جمهوری آذربایجان و فرانسه در حوزه انرژی ، اهمیت اجرای طرح دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا ، همکاری های موثر شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) و توتال فرانسه تبادل نظر کردند.
شرکت فرانسوی توتال چندین قرار داد با شرکت ملی نفت جمهوری آذریایجان در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفتی دریای خزر دارد.
توسعه بیش از پیش روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و فرانسه و فعالیت درازمدت شرکت های فرانسوی و اجرای پروژهای حمل و نقل ، زیر ساختی ، صنایع هوانوردی و کشاورزی در این دیدار مورد اشاره قرار گرفت .
وزیر امور خارجه فرانسه در رابطه با تاسیس دانشگاه فرانسه – آذربایجان در باکو ابراز قدردانی کرد .
الهام علی اف در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضع جمهوری آذربایجان در خصوص حل مناقشه قره باغ گفت که این کشور خواستار حل هر چه سریع این مناقشه بر اساس موازین حقوق بین المللی و اصل تمامیت اصلی کشورها است .
سفر وزیر امور خارجه فرانسه به جمهوری آذربایجان در قالب سفر منطقه ای و بمناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس نظام های جمهوری دموکراتیک در گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام گرفته است .
لودریان، قبل از سفر به جمهوری آذربایجان روز گذشته ( شنبه ) از گرجستان دیدار و در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک گرجستان شرکت کرد.
خاورم ** 337* 1579

نظر شما