شناسهٔ خبر: 25780437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت|‌ القای عدم محبوبیت روحانیت در جامعه توطئه نخ‌نما شده دشمنان است

R7877/P1377/S6,71/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت:‌ القای عدم محبوبیت روحانیت در مقایسه با اوایل پیروزی انقلاب، نقشه از پیش شکست خورده و نخ‌نمای دشمنان نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در جلسه معنوی روزهای رمضان رشت اظهار داشت: روحانیون هنوز هم محبوب دل مردم مؤمن هستند و القای تفکراتی نظیر از دست دادن جایگاه نقشه شکست خورده دشمنان نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان از دست دادن جایگاه و محبوبیت روحانیت را تفسیری کاملاً اشتباه خواند و بیان داشت:‌ روحانیت امروز به فضل خداوند متعال در جامعه محبوبیتی بسیار ویژه دارد به طوری که نمونه بارز آن حضور الهی مقام معظم رهبری و عشق سرشار مردم نسبت به ایشان است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه اگر روحانیون از صحنه سیاست و اجتماع کناره‌گیری کنند باز هم محبوب دل مردم هستند تصریح کرد:‌ محبوبیت روحانیونی که وارد عرصه میدانی خدمت به خلق خدا شده و از رموز سیاست و نقشه‌های استکبار کاملاً آگاه هستند به مراتب بیشتر از این‌ها است.

وی قدرت درک این محبوبیت را در دل‌های پاک و مخلص مؤمنان واقعی و بصیر خداوند دانست و عنوان کرد:‌ امیرالمؤمنین(‌ع)‌ تا قبل از جنگ‌هایی که در آن سران مشرکان را از پای درآورد محبوب همه دل‌ها بود اما پس از این حوادث مرزبندی‌ میان مؤمنان حقیقی و ظاهری شکل گرفت.

امام جمعه رشت به رنج‌های امیرالمؤمنین(‌ع)‌ در مواجهه با امت نادان و سراسر کفر آن زمان اشاره کرد و بیان داشت:‌ بلافاصله پس از جانشینی ایشان هجمه‌ها و دشمنی‌های کافران آغاز شد تا جایی‌که روزی در شهر پیامبر اکرم(ص) تمام مردم به دشمنان امیر‌المؤمنین تبدیل شده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان‌ ایستادگی و عدالت‌خواهی امیرالمؤمنین(ع)‌ را خار چشم منافقان دانست و ابراز داشت:‌ دشمنان امام علی(‌ع)‌ همان کسانی بودند که روزی پیامبر اکرم‌(‌ص)‌ را صادق و امین و روزی دیگر به جهت جهل خود ایشان را دروغگو و کذاب لقب می‌دادند.

آیت‌الله فلاحتی به حمایت‌های بی‌دریغ حضرت خدیجه کبری(‌س)‌ اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این بانوی بزرگ اسلام که فاطمه زهرا(‌س)‌ در دامان پاک و آسمانی ایشان رشد یافتند تنها کسی بود که با تمام قلب و روح خود در آن دوران بسیار سخت و حساس از پیامبر اسلام حمایت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تفسیر آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد:‌ خداوند متعال بنا به آگاهی بی‌انتهای خود نسبت به تمام عالم خلقت اجل هر امتی را از قبل در پرونده‌اش مشخص کرده است بنابراین هیچ حادثه و اتفاقی در این کره خاکی بدون اذن و اراده مطلق او نخواهد افتاد.

امام جمعه رشت طبق آیات مقدس قرآن کریم دنیای خاکی انسان‌ها را جهان اختیار دانست و تصریح کرد:‌ برخلاف این دنیای مادی با این خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری از جمله وجود اختیار که خداوند برای آن قائل شده است جهان آخرت در حقیقت دنیایی فاقد اختیار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به بیان موضوعی در باب تعیین سرنوشت هر ملت و امت پرداخت و بیان داشت:‌ طبق آیات قرآن کریم خداوند متعال سرنوشت هر ملتی را تا زمان هلاکت آنان تعیین کرده اما معنای حقیقی واژه هلاکت با معنای رایج آن در جامعه بسیار متفاوت است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه واژه هلاکت در قرآن به هیچ عنوان به معنی محو و نابود شدن موجودات نیست ابراز داشت:‌ روح انسان در زمان مرگ از بدن او جدا شده و به جهان باقی سفر می‌کند بنابراین این جدایی موقف طبق فرموده خداوند به هیچ وجه معنای از بین رفتن و نابودی نیست.

وی با بیان اینکه کافران و افرادی که دل‌های آنان از عشق به خداوند متعال خالی مانده قدرت درک زیبایی‌های آفرینش را ندارند افزود:‌ تنها قدرتی که می‌تواند پس از گذشت میلیون‌ها سال از مرگ یک موجود دوباره ذرات او را در کنار هم جمع کند تنها پروردگار قادر و متعال است.

امام جمعه رشت طبق آیات قرآن کریم ارتحال را تحولی برای انسان دانست و عنوان کرد:‌ روح انسان در اثر وقوع این حادثه به اذن خداوند بزرگ از جسم او به صورت موقت خارج می‌شود و در زمانی دیگر بنا به اراده لایتناهی پروردگار عالم برای رسیدگی به اعمالش مجدداً حیاتی دوباره خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه وقتی خداوند متعال حکمی را صادر می‌کند برای آن محدوده و زمان خاصی را در نظر می‌گیرد گفت‌:‌ انسان‌ها به جهت ناآگاهی قادر به درک این‌گونه وقایع نیستند و تنها خداوند بنا به آگاهی ذاتی‌ خود زمان آغاز و پایان هر مسئله‌ای را به‌خوبی می‌داند.

آیت‌الله فلاحتی برداشتن یک حکم خاص از سوی خداوند را دلیل بر عدم وقوف خداوند بر حوادث مختلف ندانست و بیان داشت:‌ با توجه به اینکه علم در ذات مقدس پروردگار متعال قرار دارد بنابراین گاهی به دلایلی از جمله آزمایش الهی حکمی را اجرا و سپس از ادامه آن خودداری می کند.

وی مواردی که می‌تواند اجل انسان را به اذن خداوند به تأخیر بیاندازد را برشمرد و تصریح کرد:‌ اعمال نیکی چون صدقه و مشارکت در همه امور خیر از جمله مواردی‌ هستند که بنا به فرموده پروردگار بزرگ و سفارشات ائمه‌اطهار(ع‌ )‌ در به تأخیر انداختن زمان ارتحال بسیار مؤثرند.

امام جمعه رشت خوشی دنیا طلبان را بی پایان و عاقبت آنان را پر از ظلالت و گمراهی دانست و عنوان کرد:‌ تنها انسان‌های با ایمان و صبور خداوند از فضایل ایامی نظیر ماه مبارک رمضان باخبر هستند و رسم بندگی از سر صدق و عشق‌ورزی خالصانه به پروردگار را در آن امتحان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حفظ ادب در برابر بزرگترها را از جمله بزرگترین هنرهای متعالی یک انسان کامل خواند و بیان داشت:‌ هنر واقعی تنها در اموری نظیر نقاشی و شعر و کتابخوانی وجود ندارد بلکه تربیت فرزند باادب و صالح یکی از بزرگترین هنرهای متعالی بشریت است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا‌(‌‌س)‌ و نقش ایشان در تربیت بهترین بندگان خداوند خاطرنشان کرد:‌ این وجود آسمانی با تربیت حضرت زینب کبری(‌س)‌،‌ امام حسن(‌ع)‌ و امام حسین(‌ع)‌ به عنوان بزرگترین هنرمند در بین زنان تمام عالم و کل بشریت شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/ش

نظر شما