شناسهٔ خبر: 25780405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ارائه اولین قرآن کتابت شده بدون نقطه و اعراب در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت های قرآنی ــ غرفه انتشارات بیان مهربان به عرضه اولین جزوه قرآن کتابت شده بدون نقطه در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن پرداخته است.

صاحب‌خبر -

ارائه اولین قرآن کتابت شده بدون نقطه و اعراب در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ انتشارات مؤسسه بیان مهربان برای یادگیری هرچه بهتر و آسان‌تر کودکان و نوجوانان مصحفی را با ویژگی‌های منحصر به فرد در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه می‌کند.
از جمله ویژگی‌های این مصحف می‌توان به خط آن که با فونت «کودک قرآنی» نگاشته شده است و برای اولین بار در جهان اسلام ویژه کودکان و نوجوانان تنظیم شده اشاره کرد. شیوه نگارش، علامت گذاری و تفکیک کلمات طوری برنامه‌ریزی شده است که قرآن‌آموزان بتوانند به آسانی این مصحف شریف را قرائت کنند.
از دیگر ویژگی‌های این مصحف سبک قرارگیری آیات قرآن است که به صورت پانزده سطر و بدون ترجمه در نظر گرفته شده و برای حفظ کل قرآن بسیار مفید و کاربردی است.
این مصحف که مصحف برگزیده سال 96 است به‌عنوان اولین بسته آموزشی روخوانی قرآن همراه با کتاب و CD معلم مهربان در نمایشگاه قرآن در غرفه انتشارات مؤسسه بیان مهربان به قرآن آموزان علاقه‌مند به حفظ قرآن ارائه می‌شود.
این مصحف که بدون نقطه و اعراب است در دو جلد تعبیه شده و قرآن‌آموزی که علاقه به حفظ قرآن داشته باشد در ابتدا آیه‌ها را حفظ و در مرحله بعد در کتابی که تنها شماره آیه در آن نوشته شده، به ارائه محفوظاتش می‌پردازد.
همچنین در قرآن‌هایی که در این غرفه ارائه می‌شود قسمت‌هایی از آیات قرآن که ناخوانا است به رنگ خاکستری نوشته شده تا قرائت قرآن برای علاقه‌مندان به راحتی صورت گیرد.
یادآور می‌شود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما