شناسهٔ خبر: 25780345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با بررسی یک فسیل تازه کشف شده

بدن دایناسورها هم شوره می زد

بررسی یک فسیل تازه کشف شده از دایناسورها نشان می دهد که بدن دایناسورها هم شوره می زده و این موجودات ماقبل تاریخ هم با چنین مشکلی دست به گریبان بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، بررسی یک فسیل تازه کشف شده از دایناسورها نشان می دهد که بدن دایناسورها هم شوره می زده و این موجودات ماقبل تاریخ هم با چنین مشکلی دست به گریبان بوده اند.

فسیل های کشف شده مربوط به پوست دایناسوری است که 125 میلیون سال قبل بر روی کره زمین زندگی می کرده است. پوست یادشده بخشی از پرهای دایناسوری به نام میکروراپتور است که دارای چهار بال برای پرواز بوده است.

تحقیقات تازه دانشمندان انگلیسی نشان می دهد پرهای دایناسورهای یادشده شباهت های زیادی با پرهای پرندگان امروزی داشته است. پرفسور مایک بنتون یکی از همکاران این طرح تحقیقاتی می گوید این اولین فسیل دایناسور کشف شده در جهان است که بر روی آن شواهدی دال بر شوره زدن بدن این موجودات قابل مشاهده است.

بر اساس همین تحقیق سلول های مرده پوست بدن این دایناسور تبدیل به شوره می شده است و البته قرار است فسیل های مربوط به پرهای دایناسور مذکور مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما