شناسهٔ خبر: 25779969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی‌حسینی در تشریح کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

تشریح مذاکرات برجامی انجام گرفته توسط عراقچی/ الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم سه‌شنبه تعیین تکلیف می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور عراقچی در کمیسیون، گفت: لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم روز سه‌شنبه جمع بندی نهایی و به هیات رئیسه مجلس ارسال می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 6 خرداد) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه موافقت نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت به بحث گذاشته شد و به اتفاق آرا تصویب شد. در ادامه جلسه نیز بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم ادامه یافت.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور عباس عراقچی در این نشست، تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه اذعان کرد که مذاکرات با اروپایی‌ها مطابق روال قبل ادامه یافت و همچنان جدیت آنها در حفظ برجام را دیده می‌شود ولی در اینکه توانایی این کار را داشته باشند نیازمند ارزیابی است.

وی افزود: آقای عراقچی همچنین یادآور شد که جلسه کمیسیون مشترک بدون آمریکا برگزار شد، موضوع این جلسه رسیدگی به خروج آمریکا از برجام بود، وی در توضیح مباحث مطرح در کمیسیون مشترک توضیح داد که 5 کشور عادی سازی تجاری و همکاری اقتصادی با ایران را باید ادامه دهند و بخش ضروری اجرای برجام است. همچنین در نشست مشترک تاکید شده زمینه‌های همکاری و راه های عملیاتی همکاری در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز و میعانات آن و همکاری های بانکی و سرمایه گذاری در ایران، همکاری های حمل و نقلی با ایران و از این قبیل را جهت حفظ برجام انجام دهند.

نقوی حسینی یادآور شد: عراقچی معتقد است که ما باید اطمینان یابیم که اروپایی ها می‌توانند این اقدامات را انجام دهند و به معنای دیگر باید بتوانند با تحریم های آمریکا مقابله کنند. زیرا در مرحله کنونی حوزه نفت و حوزه بانک دو حوزه اصلی همکاری است و بیمه هم مهم است. لذا قطعاً در این زمینه باید مسیر یورو محور ایجاد شود تا مشکلات بانکی حل شود. در حوزه نفتی هم باید سطح فروش نفت حفظ شود.

وی گفت: معاون وزیر امور خارجه اذعان داشت که گرفتن ضمانت ها که از اوامر مقام معظم رهبری است، در مرحله ارزیابی از توان انجام تعهدات اروپایی ها مطرح خواهد شد. همچنین همکاری بانکی هم برای ما مهم است و باید راهکارهای مناسب از سوی 5 کشور دیگر باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون پیرامون لایحه الحاق به کنوانسیون دیدگاه ها و نظرات خود را ارائه کردند و بنابراین روز سه‌شنبه جمع بندی نهایی صورت می‌گیرد و گزارش کمیسیون به هیات رئیسه مجلس ارسال می‌شود. تاکید کمیسیون این است که شرایط مورد نظر خود را به لایحه بیافزاید./

پایان پیام

نظر شما