شناسهٔ خبر: 25778060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار محسنی اژه ای به سلبریتی ها

منبع: فارس

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در مرحله اول به افرادی که کمک‌های مردمی جمع می‌کنند هشدار می‌دهد گفت: اگر در این زمینه شاکی خصوصی اعلام شکایت کند رسیدگی صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود مبنی بر اینکه « به تازگی و بعد از وقوع برخی بلایای طبیعی شاهد فعالیت یک سری افراد سرشناس برای جمع آوری کمک‌های مردمی بوده ایم که با توجه به شهرت این افراد شهروندان به آنها اعتماد کرده و اقدام به واریز پول برای آنها می‌کنند.

با توجه به اینکه این حساب ها شخصی بوده و متأسفانه نظارتی بر آنها وجود ندارد شاعبه وقوع برخی تخلفات وجود دارد به گونه ایی که اخیرا دادستان کرمانشاه خبر از مسدود کردن برخی از این حساب ها داده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش اژه‌ای به ادعای رئیس سازمان محیط زیست

حال بفرمایید دستور کار دستگاه قضایی برای مقابله با فعالیت این افراد که به سلبریتی معروف شده اند چیست و آیا قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم راهکاری مد نظر دارد یا خیر؟

از سوی دیگر آن دسته از شهروندانی که به این افراد اعتماد کرده و پول واریز می‌کنند آیا امکان پیگیری نحوه هزینه کرد پولشان را دارند یا خیر و چگونه می شود از صحت فعالیت این افراد با خبر شد» گفت: این یک بحث مردمی است و وقتی شماره حسابی اعلام می شود، این مردم هستند که پول می ریزند یا نمی ریزند.

وی افزود: در این بخش قوه قضاییه فقط توصیه می‌کند که مردم ببینند این پول را به چه کسی می دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: در رابطه با کمک مالی مردمی به زلزله زدگان غرب کشور اگر دیده شد که این پول‌ها هزینه هدف منظور نشد دادستانی می تواند موضوع را پیگیری کند و از سویی خود مردم هم می‌توانند موضوع را پیگیری کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی پولی می دهند و می بینند بعد از مدتی نه کانکسی خریده شده، نه ساخت و سازی صورت گرفته و نه اقدامی شده می توانند پیگیر شوند و آقایی که شماره حساب اعلام کرد باید بیاید و توضیح دهد که پول را در کجا هزینه کرده است.

وی گفت: من در سه استان شنیدم که دادستان ها دستور مسدود سازی شماره حساب های اعلام شده را داده اند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اگر بحث عمومی بود دادستان ورود می کرد اما این یک موضوع شخصی است و فقط می توان در مرحله اول هشدار داد و اگر مدت زمانی گذشت و اقدامی صورت نگرقت دادستانی می تواند موضوع را پیگیری کند.

اژه‌ای ادامه داد: قطعا اگر در این زمینه شاکی خصوصی اعلام شکایت کند رسیدگی صورت می گیرد.

نظر شما