شناسهٔ خبر: 25777970 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

علوی:

ورود کمیته حمل و نقل مجلس به بررسی مشکل کامیون داران/ادامه اعتصاب رانندگان به صلاح نیست

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، از بررسی مشکل رانندگان و کامیون داران در کمیته متبوعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیداحسن علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادامه نارضایتی ها و اعتصابات کامیون داران در پی عدم افزایش تعرفه ها، دستمزدها و مواردی از این دست، گفت: با توجه به تبعات اعتصاب رانندگان کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس برای تسریع در رفع مطالبات این افراد نشستی با مسئولان مربوطه برگزار خواهد کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی مطالبات رانندگان اعم از مستمری بازنشستگی و بیمه آن ها مورد موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز با برخی دیگر از مطالبات رانندگان موافقت کرده اما گویا باز هم موارد اعتراضی آن ها ادامه دارد.

تجمع کامیون داران اعتصاب کامیون داران
تجمع کامیون داران اعتصاب کامیون داران

عدم وجود سوخت به صورت مقطعی در برخی استان ها نتیجه اعتصاب رانندگان بود

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه ادامه اعتراض های رانندگان مشکلاتی برای مناطق مختلف کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: عدم وجود سوخت به صورت مقطعی در برخی استان ها نتیجه همین اعتصاب ها بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش هزینه های حمل و نقل به طور حتم در سایر اقلام و موارد مصرفی مردم سرشکن خواهد شد، گفت: دولت باید اثرات و پیامدهای منفی رشد هزینه های حمل و نقل را بررسی کرده و از تاثیرگذاری منفی بر سایر اقلام جلوگیری کند.

به حق بودن مطالبات رانندگان از سوی دولت بررسی شود

علوی در پاسخ به این سوال که آیا مطالبات کامیون داران ومجموعه رانندگان همه به حق است یا خیر، افزود: دولت باید با بررسی دقیق مطالبات این اقشار در صورتی که متضرر شدن آن ها محتمل باشد با ارایه برخی یارانه ها به جبران آن موارد بپردازد.

وی ادامه داد: رانندگان به طور حتم یکی از اقشاری هستند که از سیاست های فعلی متضرر شده و نیازمند حمایت دولت هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه موضوع اعتصاب های رانندگان در استان های مختلف کشور به اندازه ای اهمیت دارد که باید برای جلوگیری از تبعات اقتصادی آن هر چه سریع تر حل شود، گفت: کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس به زودی با برگزاری نشستی با ذی نفعان و مسئولان مربوطه رفع این مشکلات را پیگیری خواهد کرد./

پایان پیام

 

 

نظر شما