شناسهٔ خبر: 25777718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروج آمریکا از برجام نشانه شکست از ایران است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: خروج آمریکا از برجام نشانه شکست آنها از دانش و سیاست تیم مذاکره کنندگان ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در همایش روز ملی جمعیت، که در سرسرای همایش های بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، افزود: آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر به بهانه حفظ امنیت آمریکا چند کشور را ذیل منشور هفت شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.
وی اظهار داشت: آمریکا به بهانه های گوناگون به افغانستان، لیبی، عراق و سودان حمله کرد و به بهانه بمب هسته ای اجماع جهانی تحت منشور هفت شورای امنیت علیه ایران فراهم کرده بود ولی با درایت و سیاست تیم هسته ای کشورمان این بهانه از آنها گرفته شد.
او با بیان اینکه هیچ کشوری بدون جنگ از بند هفتم شورای امنیت خارج نشده اظهار داشت: آمریکا به شدت به دنبال نقض برجام از سوی ایران بود، ولی در نهایت از ایران شکست خورد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: با بد عهدی آمریکا در قضیه برجام اسرائیل، عربستان و یک جریان داخلی که از اول با امضا برجام بشدت مخالف بودند، خوشحال شدند.
وی با بیان اینکه ایران سرافرازنه بحث برجام را مدیریت کرد، گفت: تا زمانی چهار به علاوه یک منافع ایران را تضمین کنند در برجام هستیم اگرنه فعالیت ها و برنامه اولیه هسته ای خود را ادامه می دهیم.

** نرخ باروری کشور کمتر از نرخ جانشینی جمعیت است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه ثبت آمار جمعیت را یکی از راهبردی ترین مقوله های اساسی کشور برای سیاست گذاری خواند و اظهار داشت: نرخ باروری جمعیت استان از میانگین نرخ جانشینی جمعیت کشور کمتر است.
وی بر اهمیت نگاه توسعه ای به کمیت و کیفیت نرخ جمعیت تاکید و گفت: برای رشد جمعیت نیاز به تلاش همه جانبه همه دستگاه ها است.
وی عدم اشتغال و مسکن را مهم ترین دلیل برای کاهش رشد جمعیت در استان عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز کشور به رشد نرخ باروری، نیاز فراگیر به فرهنگ سازی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

نرخ باوری استان کرمانشاه 1/2 است
معاون اداره کل ثبت احوال کرمانشاه نیز در ادامه این همایش گفت: نرخ باروری استان نسبت به نرخ جانشینی جمعیت 1/2 است این در حالی است که نرخ ثابت جمعیت برای جانشینی جمعیت کنونی باید 2/2 باشد.
حسین نظری ،تعداد افراد مذکر استان را یک میلیون و 176 نفر و زنان را 978 هزار نفر اعلام کرد و گفت: کرمانشاه از لحاظ جمعیت رتبه 13 کشور را دارد.
وی با بیان اینکه 99/9 درصد ولادت ها و وفات ها در استان در 15 روز اول ثبت می شود، گفت: از اول سال گذشته تا 31 اردیبهشت سال جاری 42 هزار ولادت و 15 هزار وفات استان ثبت شده است.
وی نسبت جمعیتی استان را 14 درصد زیر 15 سال، 72 درصد 15 تا 64 سال و 6 درصد بالای 65 سال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه استان از نظر وفات و طلاق وضعیت مطلوبی در کشور ندارد، گفت: استان کرمانشاه در طلاق رتبه 2 و در وفات رتبه سوم کشور را دارد.
نظری در ادامه با بیان اینکه به ازای هر 3/3 ازدواج یک طلاق در استان رخ می دهد، گفت: 50 درصد از طلاق ها در چهار سال اول ازدواج رخ می دهد.
جمعیت استان کرمانشاه طبق آخرین آمار ثبت احوال یک میلیون و 977 هزار و 34 نفر است.
3209/8066

نظر شما