شناسهٔ خبر: 25777487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ستاد عالی انتخابات عراق دستکاری در نتیجه انتخابات را رد کرد

پس از مطرح‌شدن ادعا‌هایی در خصوص تقلب در انتخابات پارلمانی عراق ستاد عالی انتخابات در این کشور دستکاری در نتیجه انتخابات را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ستاد عالی انتخابات عراق اعلام کرد آمادگی دارد اسناد مربوط به قراردادهای تجهیزاتی را که در برگزاری الکترونیکی انتخابات از آنها استفاده کرده است، ارائه کند.

این ستاد تاکید کرد سامانه رای گیری الکترونیکی به هیچ شبکه داخلی یا خارجی متصل نبود. این ستاد افزود: گزارش های مربوط به هر صندوق رای چاپ شد و در اختیار نمایندگان احزاب در همه استان ها در همان روز قرار گرفت. انتخابات در خارج و رای گیری در اردوگاه های آوارگان فقط دو درصد کل آرا را تشکیل می دهد. پس از دریافت شکایت ها شمار زیادی از صندوق های رای گیری خارج و اردوگاه های آوارگان را ابطال کردیم. سخنان درباره امکان نفوذ در داده های انتخابات و دستکاری در نتیجه رای گیری، دقیق نیست و واقعیت ندارد.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، برخی گروه‌ها و احزاب شائبه‌هایی را در خصوص تقلب در این انتخابات و لزوم بازشماری آرا مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما