شناسهٔ خبر: 25777217 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه خبرداد

دانشجویان مستعد و کم‌برخوردار در دانشگاه امام رضا(ع) بورسیه می‌شوند

نمایندگی خراسان رضوی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: داوطلبان مستعد و کم برخوردار تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی دانشگاه امام رضا(ع) سال ۹۷ دارای امتیاز ویژه‌ای هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد قربان‌زاده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای تحقق منشور هفتگانه ابلاغی مقام معظم رهبری، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در راستای حمایت از نخبگان و دانش‌آموختگان ممتاز فارغ‌التحصیل مؤسسات و دانشگاه‌های آموزش عالی کشور در نظر دارد همانند سال ۹۵ و ۹۶ در سال ۹۷ نیز طرح بورسیه تحصیلی را باقدرت بیشتر از قبل ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از طرح بورسیه تحصیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) حمایت از قشر کم برخوردار جامعه است، افزود: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در نظر دارد تعدادی از ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد و همچنین بخشی از سهم مقطع کارشناسی را در قالب بورسیه تحصیلی و به‌صورت رایگان به داوطلبان واجد شرایط اختصاص دهد.

قربان‌زاده عنوان کرد: ظرفیت در نظر گرفته‌شده برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۰۰ نفر است و به زودی ظرفیت بورسیه در مقطع کارشناسی نیز اعلام می گردد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: ثبت‌نام در کنکور سراسری مقطع کارشناسی ارشد، احراز شرایط دفترچه شماره ۱ و ۲ سازمان سنجش و آموزش کشور، داشتن حداقل معدل ۱۷ در دوره کارشناسی برای رشته‌های علوم انسانی و هنر و معدل ۱۸ برای سایر رشته‌ها، و داشتن معدل حداقل ۱۶ دوره کارشناسی از دانشگاه دولتی و معدل ۱۷ برای دانشگاه غیردولتی در رشته‌های فنی و مهندسی شرایط اختصاصی استفاده از این بورسیه تحصیلی است.

وی ادامه داد: داوطلبانی که هنوز در حال تحصیل می‌باشند باید تا ۳۱ شهریور ۹۷ دوره کارشناسی را به پایان برسانند و معدل ایشان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ ملاک ارزیابی خواهد بود.

قربان‌زاده تاکید کرد: داوطلبان مستعد و کم برخوردار تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) در پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی امسال دارای امتیاز ویژه‌ هستند.

و به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام رضا (ع)، وی تصریح کرد: علاوه بر معدل کل، سوابق پژوهشی و فرهنگی افراد مانند کسب مقام‌های قرآنی و ورزشی جهت پذیرش در طرح بورسیه دانشگاه امام رضا(ع) امتیاز محسوب می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به علت محدودیتی که در پذیرش دانشجو دارد از داوطلبان مصاحبه تخصصی به عمل می‌آورد. که موضوعات علمی و فرهنگی در آن سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: بورسیه تحصیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به‌صورت تخفیف شهریه ثابت و متغیر است و افراد شامل بورسیه تحصیلی، هزینه‌ای را به‌عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) یادآور شد: اگر میانگین معدل شش‌ماهه افراد دارای بورسیه تحصیلی در رشته‌های فنی و مهندسی کمتر از ۱۶ و در رشته‌های علوم انسانی کمتر از ۱۷ شود از امتیاز بورسیه در نیم سال بعدی محروم می‌شوند، البته اگر مجدداً حائز شرایط شوند از مزایای بورسیه مجددا بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: متقاضیان بورسیه تحصیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) باید در بازه زمانی ۵ تا ۹ خرداد ۹۷ از طریق سایت دانشگاه اقدام به ثبت‌نام کنند.

قربان‌زاده افزود: ثبت‌نام اولیه به معنی پذیرش نهایی نیست و شرکت در مصاحبه تخصصی نیز ضروری است همچنین ظرفیت پذیرش برای آقایان و بانوان در دانشگاه امام رضا(ع) یکسان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در خاتمه بیان کرد: برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه امام رضا(ع) نیز در موقعیت زمانی آزمون اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما