شناسهٔ خبر: 25776268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسانه قطری: شانس العبادی برای نخست وزیری مجدد افزایش یافته است

یک رسانه قطری نوشت مذاکرات بین ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق و ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر به مراحل پیشرفته‌ای برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی رسیده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه العربی الجدید به نقل از یک عضو ائتلاف النصر با اعلام این خبر اعلام کرد: پیشرفت زیادی در مذاکرات جاری با سائرون به منظور تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی به عنوان مقدمه‌ای برای معرفی نامزد نخست وزیری حاصل شده است.

وی افزود: سخن از مباحث کلی وارد جزئیات مربوط به ساختار دولت آینده شده است.

این عضو ائتلاف نصر گفت: مذاکرات ساعات اخیر حاکی است که شانس العبادی برای تصدی پست نخست وزیری برای دومین بار در سایه عدم هرگونه اعتراض جریان صدر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ائتلاف سائرون بر چند موضوع نظیر از بین بردن فساد و پایان دوران سهمیه بندی طایفه‌ای و تشکیل یک دولت پدرانه با مشارکت همگان تمرکز داشت.

این عضو ائتلاف النصر تاکید کرد: تماس‌های ائتلاف النصر محدود به سائرون نشده است و تحرکات جدیدی برای رایزنی با ائتلاف الحکمه به ریاست عمار الحکیم و ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی و ائتلاف القرار العراقی به ریاست اسامه النجفی وجود دارد.

وی افزود: مذاکرات با احزاب کرد عراقی نیز به طور طبیعی بدون هرگونه مشکلی برگزار شد، اما هنوز به صورت نهایی در نیامده است.

نظر شما