شناسهٔ خبر: 25774805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری کلاس تجوید توسط استاد سبزعلی در مسجد امام رضا(ع)

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) ضمن معرفی برنامه‌های آن مسجد در ایام ماه مبارک رمضان از برگزاری کلاس روازنه تجوید توسط قاری بین‌اللمللی قرآن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: حجت‎الاسلام شیخ علی واشقانی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) درباره برنامه‌های روزمره آن مسجد در ایام ماه مبارک رمضان گفت: مسجد امام رضا(ع) یک ساعت قبل از اذان صبح باز می‌شود و تا ظهر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند. قرائت قرآن، قرائت نماز قضای صبح، اقامه نماز صبح، ادعیه ماه مبارک رمضان و برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن برنامه‌های صبحگاهی این مسجد است.

وی با اشاره به برنامه‌های رمضانیه بانوان در این مسجد گفت: از ساعت 9 صبح جلسات قرآن، احکام و سخنرانی برای بیش از 150 نفر از بانوان برگزار می‌شود. برخی از این کلاس‌ها با سخنرانی سرکارخانم پناهیان از همشیر‌ه‌های حجت‌الاسلام پناهیان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام واشقانی درباره برنامه‌های ظهر مسجد امام رضا(ع) گفت: از ساعت 12 و 30 دقیقه برنامه‌های ظهر مسجد آغاز می‌شود. این برنامه‌ها شامل نماز قضای کامل، اقامه نماز و جزءخوانی توسط نمازگراران است. همچنین از ساعت 18 جلسه آموزش تجوید قرآن از سطح ابتدایی تا پیشرفته با حضور استاد سبزعلی، قاری بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

وی برپایی سفره افطاری پس از نماز مغرب را از برنامه‌های روزمره مسجد امام رضا(ع) معرفی کرد.

مسجد امام رضا (ع) به مساحت 670 متر و زیر بنای300 متر در سه طبقه توسط یک فرد نیکوکار به نام حاج علی اکبر انصاری و به همت مردم منطقه از سال 1387 بنا شد و با مدیریت فرهنگی حجت‎الاسلام شیخ علی واشقانی فراهانی امام جماعت این مسجد از سال 1389 به افتتاح و بهره‎برداری رسید. وی در سال 1388 به‌عنوان روحانی نمونه از سوی کانون عالی مساجد معرفی شد. مسجد امام رضا(ع) تاکنون توانسته الگوی بسیار مناسبی برای سایر مساجد کشور باشد و همواره مورد توجه مسئولان فرهنگی به ویژه مسئولان امور مساجد بوده است.

حجت‌الاسلام واشقانی فراهانی همچنین شرح حالی از چگونگی بنای مسجد امام رضا(ع) را قلمی کرده و در قالب کتاب «سیمای مسجد امام رضا(ع)» منتشر کرده است. این کتاب همزمان با خجسته زادروز نبی اکرم محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت در مکان مسجد و با حضور برخی مسئولین دانشگاه‎‌ها و شهرداری منطقه رونمایی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما