شناسهٔ خبر: 25774436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۱۳۰۸ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی هستند

گروه اجتماعی: مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۸ خانواده زندانی در استان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدهاشم اسماعیل زاده، امروز، 6 خرداد، در نشست خبری اظهار کرد: انجمن‌های حمایت از زندانیان قدیمی ترین نهاد قوه قضاییه است و اولین نهادی است که در خصوص کمک به خانواده زندانیان تشکیل شده است.

1308 خانواده تحت پوشش انجمن‌ حمایت از زندانیان خراسان جنوبی هستند
وی افزود: در حال حاضر هزار و 308 خانواده زندانی در استان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان قرار گرفتند که 800 خانواده تحت پوشش انجمن بیرجند قرار دارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از ایجاد انجمن حمایت از زندانیان،کمک به زندانیان و خانواده های آنان است.
اسماعیل زاده ادامه داد: استفاده از خدمات صاحبان تخصص برای بهبود وضع زندانیان، جمع آوری کمک‌های خیرین برای کمک به زندانیان، بازسازی شخصیت زندانیان، کمک به اشتغال پس از آزادی، مساعدت در وضع بهداشت و درمان و حرفه آموزی از جمله وظایف این انجمن است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس و طبس انجمن حمایت از زندانیان تشکیل شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، سبدهای غذایی به ارزش 120 میلیون تومان در بین 800 خانواده‌ زندانی توزیع می‌شود که ارزش هر سبد غذایی 150 هزار تومان است.

علی‌اکبر خویی، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: 60 تا 70 درصد افرادی که به دلیل بدهی مالی در زندان‌ها هستند به بانک‌ها بدهی دارند.
وی با بیان اینکه در ارتباط با جرائم غیرعمد، مهریه رتبه دوم را دارد، افزود: هدف برگزاری جشن گلریزان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم برای کمک به آزادی زندانیان است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: امامان جمعه، معلمین و اساتید و اقشار مختلف جامعه می‌توانند در طول سال همکاری کنند.

 انتهای پیام

 

 

 

 

 

نظر شما