شناسهٔ خبر: 25773802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از روزنامه ديلي تلگراف؛ بعد از اینکه مشخص شد مقامات دولت انگلیس صدها هزار پوند را برای هزینه های انتخابات پارلمان اروپا کنار گذاشته اند، مخالفان اتحادیه اروپا در لندن از این نکته بیم دارند که دولت این کشور مخفیانه در حال برنامه ریزی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا باشد.
این روزنامه می تواند این مطلب را افشا کند که 829 هزار پوند در اختیار دیده بان انتخابات قرار گرفته است تا برای «فعالیت های مربوط به انتخابات پارلمان اروپا در 2019» هزینه کند.
­کمیسیون انتخابات اعلام کرد این مبلغ را در راستای «اقدامی احتیاطی کنار گذاشته ایم تا اگر در شرایط غیر محتمل، انتخابات پارلمان اروپا برگزار شد، ما بودجه ضروری برای انجام فعالیت های خود در این انتخابات داشته باشیم.»
این انتخابات در تاریخ 23 تا 26 ماه مه سال آینده برگزار خواهد شد و این در حالی است که انگلیس قرار است 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود، این امر باعث ایجاد این نگرانی شده است که دولت انگلیس خود را برای این شرایط آماده می کند که این کشور نتواند در تاریخ برنامه ریزی شده از اتحادیه اروپا خارج شود.
مخالفان اتحادیه اروپا در انگلیس از این مسئله شکایت دارند که کمیسیون انتخابات به نفع طرفداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا تمایل دارد. آنها این مسئله را مطرح کرده اند که چرا کمیسیون انتخابات درباره تبانی میان گروه های طرفدار باقی ماندن در اتحادیه اروپا تحقیقی نکرده است و این در حالی است که در جریان همه پرسی مربوط به خروج از اتحادیه اروپا، چندین تحقیق را درباره کمپین طرفدار خروج انجام داد.
تحقیقات تلگراف ماه قبل نشان داد که چهار نفر از ده کمیسر این کمیسیون از زمان همه پرسی، اظهارنظرهایی درباره برگزیت کرده اند که همگی آنها در حمایت از باقی ماندن در این اتحادیه بوده است.

نظر شما