شناسهٔ خبر: 25772240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اریکسون: اعتراف می‌کنم آماده هدایت تیم ملی انگلیس نبودم/ زندگی‌ خصوصی‌ام آبروی مرا برد!

R1015163/P1015145/S3,1410/CT10

سرمربی سابق تیم انگلیس اعتراف کرد که حواشی زندگی‌ خصوصی‌اش به حرفه او ضربه سنگینی زده و اینکه با آمادگی ناکافی هدایت سه‌شیر را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسون گوران اریکسون اولین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس که حالا 70 ساله است، سال 2001 وقتی که در فوتبال ایتالیا شناسایی و استخدام شد، گزینه چندان مطرح و سرشناسی نبود. این مرد سوئدی در تمام سه تورنمنت مهمی که هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشت - جام‌های جهانی 2002 و 2006 و یورو 2004 - سه‌شیر را به مرحله یک هشتم نهایی رساند. او اما در دوران مربیگری‌اش در این تیم بابت دو چیز مورد انتقاد قرار گرفت که مورد دوم به نوعی نابود‌گر حرفه‌اش هم شد. مورد اول رویکرد بیش از اندازه محافظه‌کارانه او در زمین بازی بود و دومی روابط جنجالی‌اش با سه زن که سروصدای زیادی به راه انداخت.

افشاگری‌هایی که درباره زندگی شخصی اریکسون صورت گرفت و اظهاراتی که او درست پیش از جام جهانی 2006 در حضور یک گزارشگر مخفی درباره زندگی شخصی پرحاشیه‌اش مطرح کرد، ضربه سنگینی به اعتبار این مرد سوئدی وارد و در نهایت او را به ترک تیم ملی انگلیس مجاب کرد.

اریکسون بعد از 12 سال از زمان برکناری‌اش از سرمربیگری تیم ملی گفت‌و‌گویی با شبکه History انجام داده و اعتراف کرده است که چطور زندگی حرفه‌ای او تحت‌الشعاع زندگی خصوصی او قرار گرفت.

اریکسون گفت: من فکر می‌کردم که برای هدایت تیم ملی انگلیس آماده‌ام، اما واقعیت این است که به خاطر مسائلی که در خارج از فوتبال داشتم و به خاطر زندگی‌ای شخصی‌ام، آمادگی هدایت این تیم را نداشتم. این برای من مایه افتخار نیست که همه هواداران نام سه فردی را که در گذشته با آنها ارتباط داشتم، می‌دانند. فکر نمی‌کنم که این مسئله به نتایجی که من در زمین فوتبال می‌گرفتم ضربه زده باشد اما بله، فکر می‌کنم که این اتفاقات در خارج از زمین فوتبال آبروی مرا برد. زندگی شخصی من در انگلیس خیلی شخصی نبود. سال 2002 زمانی که خبر رابطه من با یکی از سه نامزدم همه جا پخش شد، حیران مانده بودم که چرا باید به بازیکنانم درباره این موضوع توضیح بدهم. آن مسئله هیچ ربطی به فوتبال نداشت، اما من سرمربی آنها بودم و ما قرار بود به جام جهانی برویم. به آنها گفتم «متأسفم»، اما یکی از بازیکنان بلند شد و گفت: «سرمربی به انگلیس خوش آمدی». همان‌جا ماجرا تمام شد. من احساس خوبی داشتم، چون داستان تمام شد.

اریکسون می‌گوید که هنوز حسرت بالاتر نرفتن تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2006 را می‌خورد. آن سال انگلیس جزو مدعیان قهرمانی بود و در مرحله یک چهارم نهایی هم در حالی حذف شد و به خانه برگشت که هیچ یک از بازی‌هایش را در جریان وقت‌های معمول و اضافی نباخته بود. این تیم در ضربات پنالتی بازی‌اش مقابل پرتغال در مسابقه‌ای جنجالی که کریستیانو رونالدو موجب اخراج وین رونی شد، باخت و حذف شد.

سرمربی سوئدی سابق سه‌شیر ادامه داد: من هنوز هم قبول دارم که ما در جام جهانی 2002 و یورو 2004 پتانسیل قهرمانی نداشتیم، اما در جام جهانی 2006 می‌توانستیم قهرمان شویم و باید قهرمان می‌شدیم. در بازی مقابل پرتغال ما بعد از اخراج رونی یک ساعت 10 نفره بازی کردیم. بعد از مسابقه یادم هست که چنین جمله‌ای گفتم:« این پسر جوان را نکشید (اشاره به رونی). شما به او نیاز دارید. اگر بخواهید می‌توانید مرا بکشید، چون دیگر به من نیاز ندارید».

انتهای پیام/

نظر شما