شناسهٔ خبر: 25771363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهری تشدید می‌شود

R41374/P1494/S6,49/CT11

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز شهری در اردبیل ورود کرده و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی صبح امروز در بازدید از مناطق شهرداری اردبیل اظهار داشت: نحوه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و اقداماتی که در این راستا توسط شهرداری مناطق اردبیل انجام می‌گیرد از اهداف این بازدیدها بوده که تلاش می‌کنیم به آنها دست یابیم.

وی گفت: توسعه حاشیه نشینی در شهر و ساخت و سازهای غیرمجاز آثار و تبعات منفی بسیاری در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد که می‌تواند بستر بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی باشد، بنابراین دستگاه قضایی استان به این موضوع ورود پیدا کرده و حمایت‌های قضایی قانونی را از شهرداری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌دهد.

خدادادی با انتقاد از عملکرد اجرای احکام مناطق شهرداری اردبیل افزود: در مورد اجرای احکام پرونده‌های ماده 100 شهرداری هیچگونه روند قانونی و تشریفات و ترتیبات قانونی اعمال نمی‌شود. به عنوان مثال در بازدید از اجرای احکام ماده 100 پرونده‌ای  است که در عرض  10 روز از قطعی شدن  حکم اجرا شده است در حالی که پرونده‌هایی وجود داشت که پس از گذشت پنج سال از قطعی شدن هنوز اجرا نشده است و هیچ گونه اقدامی در پرونده منعکس نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: این امر اعمال تبعیض، اعمال نفوذ و تبانی را در اذهان عمومی متبادر می‌سازد که به هیچ وجه شایسته شهرداری اردبیل نیست و سبب ایجاد بدبینی و نارضایتی مردم نسبت به شهرداری می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور شهردار مرکز استان در این بازدیدها تصریح کرد: بایستی شهردار مرکز استان در این بازدیدها حضور می‌یافت و در جریان گزارشات  و عملکرد مناطق مختلف شهرداری قرار می‌گرفت.

 خدادادی اظهار کرد: اگر همه موارد وفق مقررات انجام گیرد و تشریفات و ترتیبات قانونی درست و صحیح انجام گیرد نه تنها زمینه‌ساز ایجاد نارضایتی نمی‌شود بلکه سبب تمکین همه افراد از قانون می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اشاره به اینکه فرایند این بازدیدها ادامه خواهد داشت، افزود: تذکرات جدی در خصوص نحوه اجرای احکام پرونده‌های ماده 100 شهرداری به مسئولان داده شد و به طور قطع دستگاه قضایی استان با متخلفان در این حوزه طبق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما