شناسهٔ خبر: 25771171 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| استمرار خشکسالی و ریزگردها سبب کاهش تولید عسل در شهرضا شده است

R41346/P1357/S6,51/CT1

رئیس اداره امور دام جهاد کشاورزی شهرضا گفت: استمرار شرایط خشکسالی در چند سال اخیر همراه با وجود ریزگردها و سردی هوا از جمله عوامل خسارت‌زا بوده که سبب کاهش تولیدات کلنی‌ها و فرار جمعیت زنبور عسل شده است.

صاحب‌خبر -

وجیهه فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با اشاره به بارندگی‌های اخیر شهرضا اظهار داشت: بر اثر بارندگی شدید در مناطقی از شهرستان به ویژه روستاهای هونجان و قصرچم خساراتی به بخش دام و زنبور عسل وارد شد.

 وی افزود: بیشتر دامداران خسارت دیده از عشایر هستند که در مواجهه با سیلاب ناشی از باران شدید غافلگیر شدند و سبب شد تعدادی از گوسفندان و بره‌های آنها در اثر برخورد با سیلاب دچار خفگی شده و تعدادی نیز دچار آسیب شدید شدند که منجر به حذف آنها شد.

رئیس اداره امور دام جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در بخش زنبورداری نیز نفوذ آب به داخل کلنی‌ها که در مناطق اسفرجان و هونجان و کهرویه قرار داشت، سبب از بین رفتن جمعیت داخل کندوها شده و به دنبال آن برودت هوا سبب عدم پرواز و فعالیت زنبور و ایجاد بیماری نوزما شده است.

وی بیان کرد: استمرار شرایط خشکسالی در چند سال اخیر همراه با وجود ریزگردها و سردی هوا از جمله عوامل خسارت‌زا بوده که سبب کاهش تولیدات کلنی‌ها، فرار جمعیت، تضعیف کلنی‌ها و افزایش خسارات وارده به این بخش را فراهم کرده است.

فرقانی بیان کرد: شهرستان شهرضا با بیش از 57 هزار کلنی زنبور عسل و تولید سالیانه بیش از 600 تن عسل، یکی از قطب‌های زنبورداری استان و رتبه دوم تولید عسل را در استان دارا است که با 300 خانوار زنبوردار بیش از 900 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما