شناسهٔ خبر: 25771137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش 50 هزار نیروی پیمانکار در صنعت گاز/ در حفظ و تاسیس پالایشگاه‌ها خودکفا هستیم

عراقی از آموزش 50 هزار نیروی پیمانکار برای حضور در شبکه‌های حفظ و نگه‌داری شرکت ملی گاز با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

آموزش 50 هزار نیروی پیمانکار در صنعت گاز/ در حفظ و تاسیس پالایشگاه‌ها خودکفا هستیمبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های برون سپاری و حساسیت شرکت ملی گاز از نظر خطرزایی و اهمیت نگرانی مردم از خطر گاز تصمیم گرفتیم تا با بخش آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه امضا کنیم.

وی ادامه داد : در راستای اجرای این تفاهم‌نامه طی یک تا دو سال آینده حدود 50 هزار نیروی پیمانکار و نیروهایی که در آینده می‌خواهند در وضعیت شبکه‌های اجرایی یا شبکه‌های حفظ ونگه‌داری شرکت ملی گاز کار کنند تحت آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای قرار می گیرند.

عراقی با بیان اینکه این موضوع در سراسر کشور اجرایی خواهد شد، شرکت ملی گاز را یک شرکت بسیار پر ریسک، پر خطر و نگران‌کننده دانست و افزود: برای دستیابی به اهداف برون سپاری دولت و تحقق اصل 44 قانون اساسی ( خصوصی‌سازی) در ابتدا باید از این موضوع اطمینان حاصل می‌کردیم که نیروهای متخصص و با اخلاق حرفه‌ای در این بخش حضور خواهند داشت به همین منظور امروز با آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای  منعقد شد تا پیمانکاران حاضر در صنعت گاز کشور با همکاری و امکاناتی که در سطح کشور وجود دارد توانمندتر شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: امیدواریم در صنعت گاز شاهد حضور نیروهای توانمند و متخصص حرفه‌ای باشیم.

شرکت ملی گاز پیمانکاران خارجی زیادی ندارد

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه این شرکت با پیمانکاران خارجی زیادی در ارتباط نیست، افزود: هم‌اکنون در ارتباط با حفظ و نگه‌داری و در زمینه تاسیس ایستگاه‌ها و پالایشگاه‌ها به حد خودکفایی رسیده‌ایم، تنها مقداری از قطعات یدکی و مواد شیمیایی پالایشگاه‌ها را از خارج وارد می‌کنیم که آن هم مشکل خاصی ندارد.

وی بیان کرد: بیش از 80 تا 90 درصد از اقلام، قطعات یدکی، تاسیسات و تجهیزاتی که در صنعت گاز استفاده می‌شود ایرانی هستند.

عراقی استفاده بیش از 95 درصدی شرکت ملی گاز را از تجهیزات ایرانی در بخش اقلام گاز رسانی نمونه‌ای از حمایت این صنعت از کالای ایرانی دانست و گفت: هم‌اکنون 98 درصد از تجهیزات مورد نیاز ما در بخش گاز رسانی از تولید‌کنندگان ایرانی تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ اصرارمان بر این است که سازندگان داخلی به جای مزیت نسبی به سمت مزیت رقابتی حرکت کنند تا از این طریق خود را در دنیا مطرح کرده و در بازارهای جهانی و در کشورهای همسایه حضور داشته باشند.

3 هزار و 600 روستا تا پایان سال گاز رسانی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه شرایط گاز رسانی در کشور با افزایش 11.2 درصدی روبروست، افزود: از نظر تعدادی در حال حاضر 5 هزار روستا را در سطح کشور از حیث گاز رسانی در حال اجرا داریم و طبق قولی که به رئیس جمهور داده‌‌ایم امسال هر روز 10 روستا را افتتاح خواهیم کرد به عبارتی تا پایان سال 3 هزار و 600 روستا تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: همچنان به دنبال کسب رضایت در خصوص اخذ مجدد آبونمان از قبوض گاز هستیم.

خطوط انتقال گاز رسانی در زابل از اواخر امسال شروع می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه امسال گاز رسانی به زاهدان با قدرت شروع می‌شود، افزود: طراحی خط زاهدان به زابل به منظور گاز رسانی به زابل در مراحل اتمام است که اواخر امسال برنامه اجرایی آن را شروع خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: طبق قولی که به رئیس جمهور داده‌ایم قبل از فصل سرما از طریق CNG گاز رسانی را در این منطقه انجام خواهیم داد اما از اواخر سال راه اندازی خط انتقال آن شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما