شناسهٔ خبر: 25771002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی:

شهر جدید سهند نیاز مند 100 واحد آموزشی تک شیفته است/ تحصیل 16661 دانش‌آموز در سهند

نصر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: اگر از هر خانوار یک نفر برای تحصیل در این شهر ثبت‌نام کنند، در صورت تحصیل در مدارس تک شیفته، 100 واحد آموزشی و در صورت تحصیل در مدارس دو شیفته، به 50 واحد آموزشی در سال‌های آینده نیاز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، داوود یاری در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی موجود و پروژه‌های شهر جدید سهند اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت شهر سهند 82 هزار و 494 نفر بوده که شامل 28 هزار و 802 خانوار می‌شود که با توجه به این آمار، شهر جدید سهند هفتمین شهر پرجمعیت استان و پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان اسکوست.

وی افزود: جمعیت شهر سهند در حال حاضر بالغ‌بر 102 هزار نفر بوده و براساس آمارهای موجود، اگر از هر خانوار یک نفر برای تحصیل در این شهر ثبت‌نام کنند، در صورت تحصیل در مدارس تک شیفته، 100 واحد آموزشی و در صورت تحصیل در مدارس دو شیفته به 50 واحد آموزشی در سال‌های آینده نیاز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به‌ طور کلی در شهر سهند 34 باب مدرسه وجود داشته و 25 باب مدرسه دیگر در حال بهره‌برداری و 9 باب ساختمان مدرسه نیز در حال احداث است.

وی اضافه کرد: با وجود این آمار، 11 هزار و 361 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 5 هزار و 300  دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل بوده و در مجموع 16 هزار و 661 دانش‌آموز در شهر سهند مشغول تحصیل هستند.

یاری ادامه داد: 17 باب ساختمان مدرسه توسط شرکت عمران و سایر نهادها ساخته‌شده و 6 مدرسه توسط اداره‌کل نوسازی استان از محل اعتبارات استانی و  2 باب مدرسه دیگر توسط خیران مدرسه‌ساز و به‌صورت مشارکتی با همکاری نوسازی مدارس ساخته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور کلی 25 باب ساختمان مرکز آموزشی در سهند فعال بوده که  386 باب کلاس تشکیل یافته و به طور فیزیکی در 300 کلاس تشکیل می‌شود همچنین 11 هزار و 361 دانش‌آموز با 29.43 درصد تراکم  مشغول تحصیل هستند که تراکم بسیار بالایی نبوده و نسبتاً مناسب است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 13 مدرسه ابتدایی دو شیفته، یک مدرسه دو شیفته، پنج مدرسه یک شیفته متوسطه اول و 6 مدرسه یک شیفته متوسطه دوم در شهر سهند فعال است.

وی اضافه کرد: اطلاعات نشان می‌‌دهد که وضعیت اورژانسی نبوده و در صورت بالا رفتن جمعیت دانش‌آموز، با دو شیفته کردن مدارس، مشکل حل می‌شود.

یاری خاطرنشان کرد: اما برای برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت با توجه به آمار، جمعیت موجود نشان‌دهنده این است که به مدارس بیشتری نیاز خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما