شناسهٔ خبر: 25770982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مولوی:

دانشجویان مستعد دانشگاه حکیم سبزواری کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در هر نیمسال تحصیلی به دانشجویان مستعد دانشگاه مبلغ ۱میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از ایجاد طرح «همیار دانشگاه حکیم سبزواری» در راستای سوق دادن کمک های نیک‌اندیشان و دغدغه‌مندان ارتقای علم و پژوهش جهت بورسیه کردن دانشجویان مستعد این دانشگاه خبر داد.

مولوی با تاکید بر اینکه مردم ایران همواره برای علم و دانش ارزش بسیاری قائل بوده‌اند و کمک‌های خیریه در این زمینه را کاری الهی می‌دانند، گفت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر جلب کمک‌های خیریه در حوزه علم و فناوری تأکید شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه با ایجاد این بورس ها در هر نیمسال تحصیلی به دانشجویان مستعد دانشگاه مبلغ ۱میلیون تومان هزینه تحصیلی پرداخت می شود، افزود: درصدد هستیم با هماهنگی با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش جهت جذب دانشجویان برتر و رتبه های بالای کنکور این بورس ها را در دفترچه انتخاب رشته کنکور نیز درج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این ایجاد بورس ها به بهبود ارتقای کیفی دانشگاه‌های کشور کمک شایانی خواهد کرد، گفت: تداوم اعطای این بورس منوط به عملکرد مناسب آموزشی دانشجو در طول مدت تحصیل است.

مولوی با اشاره به اینکه مصمم هستیم با یاری شما نیک اندیشان حداقل ۵۰ بورس تحصیلی درهر سال تحصیلی برای دانشجویان مستعد ایجاد کنیم، ادامه داد: این بورس ها بنام خیرین است و در مراسمی با حضور این عزیزان اعطا خواهد شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به استقبال نهادهای شهرستان از ایجاد این بورس ها و مشارکت در این طرح، خاطرنشان کرد: خیرین باید یک حلقه واسط بین دانشگاه با صنعت و جامعه باشند؛ اگر این حلقه‌ها ایجاد شود می‌تواند در سوق دادن دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه تاثیرگذار، تولید کننده علم مورد نیاز جامعه و کارآفرین مؤثر باشد.

وی در خاتمه از همه نیک اندیشان و دغدغه مندان ارتقای علم و د دانش جهت همراهی با دانشگاه حکیم سبزواری در اجرای موثر این طرح دعوت کرد.

نظر شما