شناسهٔ خبر: 25770713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد خبر داد

سرویس دهی ویژه خط ۱و۲ مترو در رمضان ۹۷

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت:سرویس دهی ویژه قطار شهری در شب های احیا تا ساعت ۲:۳۰ بامداد در خط ۱ و ۲ انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید مبین مقدم در نشست خبری مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه نبض توسعه اقتصادی در دست فعالان حوزه حمل و نقل است ،اظهار کرد:قطار شهری مشهد دارای چهار خط مصوب است که خط یک با ۲۴ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه و خط دو با ۹ ایستگاه بهره برداری شده،همچنین خط ۳ با ۲۸ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه به عنوان بلندترین طول خط و خط چهار با ۱۷ کیلومتر در دست احداث می‌باشد.

 

وی در خصوص جا به جایی مسافر نیز  افزود:روزانه ۶ میلیون نفر جا به جایی در مشهد انجام میشود که ۲ درصد آن حدود ۱۲۰ هزار نفر توسط قطار شهری انجام میشود،همچنین از زمان آغاز به کار قطار شهری ،۲۲۲ میلیون نفر مسافر جا به جا شده اند که از این میزان ۴۰ میلیون نفر در سال ۹۶ سفر درون شهری داشته اند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد:هزینه احداث  یک کیلومتر از هر خط حدود ۲۵۰ میلیارد تومان می‌باشد ولی با وجود این هزینه بالا باعث کاهش سایر هزینه های‌ جاری جامعه خواهد شد که در این خصوص میتوان به ۱۳۳ میلیارد تومان صرفه جویی در کاهش مصرف سوخت،کاهش آلودگی و کاهش هزینه های مالکیت خودرو ناشی از بهره برداری قطار شهری اشاره کرد.

وی در خصوص بومی سازی قطعات و تعمیر و نگه داری واگن ها ادامه داد:تامین لوازم یدکی از کشور های اروپایی هزینه بسیار بالایی دارد از همین رو مهندسین و پیمانکاران داخلی با بومی سازی قطعات، تاکنون ۸۶ قطعه مهندسی معکوس کردند که در مجموع ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها را در پی داشته است.

مبین مقدم تصریح کرد: برای اولین بار در کشور از سیستم بهره برداری هوشمند در قطار شهری مشهد استفاده شده که کنترل قطار به صورت هوشمند انجام می‌شود و بسیاری از وظایف راهبر ها را انجام میدهد.

 

نظر شما