شناسهٔ خبر: 25770462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یکی دیگر از دروغ‌های ترامپ رو شد

رئیس جمهور آمریکا منکر وجود یکی از مقامات کاخ‌سفید در جلسه روز پنجشنبه با رسانه‌ها شد.

صاحب‌خبر -

ادعاهای بی اساس ترامپ باز هم بحث برانگیز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، روز پنج‌شنبه یکی از مقامات بلندپایه کاخ سفید جلسه‌ای با حضور رسانه‌ها برگزار کرد که در آن اطلاعاتی را در اختیار گزارشگران روزنامه‌های نیویورک تایمز، سی ان ان و بسیاری از رسانه‌های دیگر گذاشت.  این جلسات معمولا  برای توضیح یکی از زوایای پنهان خبری و بدون اشاره به نام این مقام دولتی در گزارش رسانه‌ها برگزار می‌شود.

به دنبال این جلسه، روز شنبه دونالد ترامپ مدعی شد که اصلا چنین شخصی در کاخ سفید وجود خارجی ندارد. این نمونه‌ای آشکار است که نشان می‌دهد ترامپ با حقیقت مشکل دارد. این موضوع در بهترین حالت یک دروغگویی در یک مسئله جزئی و در بدترین حالت یک دروغ آشکار محسوب می‌شود.

سی ان ان نوشت: ترامپ این ادعاها را بار دیگر در پیام توئیتری خود علیه نیویورک تایمز مطرح کرد.

ترامپ خطاب به نیویورک تایمز نوشت: از منابع و افراد واقعی استفاده کنید نه منابع جعلی و ساختگی. با این حال اعضای گروه خبری کاخ سفید به سرعت اعلام کردند که یک مقام کاخ سفید در جلسه روز پنج‌شنبه با حضور ده‌ها خبرنگار حضور داشته است. در نتیجه ادعای ترامپ به سرعت دروغ از آب درآمد.

بنا بر گزارش سی ان ان قرار بر این بوده است که این مقام کاخ سفید به شرط ذکر نشدن نامش در گزارش این خبرنگاران در این جلسه که درباره نشست احتمالی ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بوده، شرکت کند.

سی ان ان نوشت جلسه برای توضیح زوایای پنهان یک موضوع با حضور اصحاب رسانه، یکی از تاکتیک‌هایی است که اغلب از سوی سرویس خبری کاخ سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزارشگران مرتبا با چنین روشی مخالفت می‌کنند اما این روش یکی از روش‌های پوششی کاخ سفید است.

این مقام کاخ سفید در آن جلسه به بحث درباره لغو ناگهانی دیدار سران آمریکا و کره شمالی پرداخت. بنا بر گزارش سی ان ان این مقام احتمال برگزاری این نشست را طبق برنامه ضعیف دانست. این مقام همچنین تاکید کرد توپ اکنون در زمین کره شمالی است و زمان زیادی نیز باقی نمانده است. روز پس از این جلسه ترامپ موضوع شرکت دوباره در نشست با مقامات پیونگ یانگ را مطرح کرد. نیویورک تایمز نیز در گزارش خود به تناقض‌گویی میان گفته‌های ترامپ و مقام کاخ سفید اشاره کرد.

ترامپ در توئیت روز شنبه خود سخن مقام کاخ سفید را رد کرد و گفت که چنین شخصی وجود ندارد و از نیویورک تایمز خواست از منابع واقعی و نه جعلی در خبرهای خود استفاده کند. نیویورک تایمز در پاسخ توئیت ترامپ نوشت: دلیل اشاره نکردن به نام این مقام  این است که دفتر خبری کاخ سفید اصرار به این کار داشته است. برای رفع نگرانی رئیس جمهور درباره منابع بی نام، کاخ سفید به نام این منابع اشاره کند.

انتهای پیام/

نظر شما