شناسهٔ خبر: 25770451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

فریدون بابایی‌اقدم در نطق میان‌دستور شورای شهر تبریز؛

پیمانکاران پروژه میدان آذربایجان کار نکرده پول می‌خواهند/ بیمه کارگران شهرداری چندین ماه است که رد نمی‌شود

عضو شورای شهر تبریز گفت: پیمانکاران پروژه آذربایجان کار نکرده از ما پول می‌خواهند و این بدعادتی پیمانکاران بی‌سابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، فریدون بابایی اقدم پیش از ظهر امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی شورای شهر تبریز اظهار داشت: از شهردار تبریز به دلیل بازگرداندن 120 راننده اخراجی استیجاری به سرکار که برخی از آنها بالای 15 سال سابقه دارند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم اگر از برنامه شهریمیز ببینند که چگونه کارگری تا گردن در فاضلاب فرو رفته تا زباله‌هایی که در جوب‌ها ریخته‌ شده تمیز کنند چنین کاری نمی‌کنند! قرار نیست در این برنامه فقط از خودمان تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اشاره به معوقات بیمه کارگران شهرداری تصریح کرد: بیمه کارگران علی‌رغم تاکیدها چندین ماه است که پرداخت نشده و کارگری وجود دارد که فرزند سرطانی دارد و حتی توان پرداخت حق ویزیت ندارد؛ این ظلم مضاعف به کارگران است و اگر مناطق قادر به پرداخت نیستند به مرکز اطلاع دهند.

وی افزود: در خصوص حاشیه‌نشینی همچنان کاری عملی صورت نگرفته و زمینی که شرکت‌هایی که با آنها مذاکره شده در اختیارشان قرار دهید تا کار را شروع کنند.

بابایی اقدم با اشاره به برخی مشکلات مانند میدان دام در تبریز گفت: معطل ماندن میدان دام و اجباری برای کسانی که در آناخاتون مستقر شدند وجود ندارد و این مساله باعث آشفتگی وضعیت می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث دریاچه فرودگاه حرکت ارزشمندی است اما در شرق آناخاتون چندین سال قبل نیز بند انحرافی کار شده و گاهی لایروبی می‌شود؛ اگر لایروبی دائمی صورت نگیرد این دریاچه هم مانند شرق آناخاتون خواهد شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به پروژه‌هایی نظیر میدان آذربایجان و مقبره‌الشعرا تاکید کرد: از پروژه‌های عمرانی میدان آذربایجان هیچ خبری نیست، در این میدان آذربایجان یک میلیارد پیمانکار پول گرفته و اندازه هشتصد میلیون تومان کار کرده است و حال می‌گوید پول بدهید تا کار کنم! تا به حال چنین بدعادتی برای پیمانکارها وجود نداشته است و اگر لازم باشد راهکار قانونی برای فسخ قرارداد با چنین پیمانکارانی را داریم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: پروژه مقبره الشعرا را هم امیدواریم شهرداری مانند مرکز همایش‌ها به زودی تمام کند.

انتهای پیام/

نظر شما