شناسهٔ خبر: 25770405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۶۷ شورای زکات روستایی تا اردیبهشت ۹۷ تشکیل شد؛

جمع‌آوری‌ ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال زکات طی سال ۹۶ در اهر

اهر- مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر از جمع‌آوری‌ ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال زکات طی سال ۹۶ در اهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بهنام چنابی صبح امروز یک شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی و توجیهی عاملین زکات شهرستان اهر در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با دعوت از ۱۸۵ نفر از عاملین زکات شهرستان اهر در سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

وی بابیان اینکه آموزش‌های لازم برای عاملین زکات شهرستان اهر به‌صورت مستمر برگزار می‌شود گفت: در این کارگاه آموزشی، عاملین زکات بااهمیت، چگونگی جمع‌آوری زکات، زکات فطریه و نحوه هزینه کرد آن توسط اساتید و امام‌جمعه شهرستان اهر آشنا شدند.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر درباره شورای زکات روستایی ابراز داشت: از اوایل سال ۹۶ شوراهای زکات در روستاهای شهرستان اهر کار خود را آغاز کرده اند و تاکنون تعداد ۶۷ شورای زکات تشکیل‌شده که روستاهای باقی‌مانده نیز در ماه‌های آتی تشکیل خواهند داد. این شوراها از چهار الی پنج نفر تشکیل می‌شوند.

چنابی زکات جمع‌آوری‌شده در سال ۹۶ را ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت اول برای مددجویان کمیته امداد، بیماران صعب‌العلاج، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، درمان و جهیزیه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۹ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در پروژه‌های عمرانی روستاها و ۶۱ درصد دیگر نیز برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر در مورد برنامه‌های این واحد برای ماه مبارک رمضان نیز گفت: امسال در کنار جمع‌آوری زکات فطریه که همان روز برای نیازمندان روستاهای محل هزینه می‌شود پنیر مستحبی نیز با همکاری اداره جهاد عشایری جمع‌آوری و بین مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر توزیع خواهد شد.

نظر شما