شناسهٔ خبر: 25770331 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان غربی| ۱۵۰ خانوار در سیل پیرانشهر آسیب جدی دیدند

R41361/P1494/S6,48/CT1

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۵۰ خانوار در سیلاب پیرانشهر آسیب دیده‌اند و کمک‌رسانی امدادگران به سیل‌زده‌ها همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به چگونگی سیلاب به وقوع پیوسته اخیر در شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: اطلاع رسانی به موقع مردمی و پیشگیریهایی که در مورد وقوع سیلاب انجام شده از بروز تلفات جانی بیشتر جلوگیری کرده و تنها یک نوزاد 15 ماهه از دنیا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: چوپانی که اطلاع رسانی این سیلاب را بر عهده داشت توانست با این اقدام جان بیش از دهها نفر را نجات دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: حدود 103 منزل مسکونی در این سیل آسیب دیده‌اند که خسارت‌های وارد شده بر این واحدها به صورت میانگین 60 درصد بوده و 150 خانوار با آسیب‌های مختلف روبرو شده‌اند.

وی بیان کرد: حضور مسئولان و نیروهای هلال احمر و جهادی در بین مردم بحران دیده سبب ایجاد آرامش در بین مردم شد و کمک‌های اولیه بخوبی صورت گرفته است تا بتوانیم آرامش نسبی را در منطقه ایجاد کنیم.

محمودی یادآور شد: هلالا احمر در بحث اسکان و کمک‌های اولیه مسئولیت دارد بنابراین این موضوعات شناسایی شده و اقلام و چادرهای ضروری توزیع شده و مقداری نیز امروز بین سیل زده ها توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بیان کرد: هم اینک 6 تیم امدادی از شهر اشنویه و پیرانشهر و تیم‌های لجستیک در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما