شناسهٔ خبر: 25770326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خداحافظی هواداران با ناصر ملک مطیعی/تعظیم کیمیایی به ملک مطیعی

پیکر مرحوم ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران در میان انبوه هواداران از مقابل خانه سینما تشییع شد .

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / در این مراسم که هنرمندانی چون فرامرز قریبیان،مسعود کیمیایی، کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، مهناز افشار و جمع زیادی از هنرمندان حضور داشتند، علی دهکردی رییس انجمن بازیگران سینما به ایراد سخن پرداخت .

دهکردی که در میان انبوه شعارهای مردم سخن می گفت به این نکته اشاره کرد که ما برای بدرقه یکی از درخشان ترین بازیگران سینما به خانه ابدی اینجا دور هم جمع شده ایم.
دهکردی به این نکته نیز اشاره کرد که ملک مطیعی 40 سال به مردم سرزمین خود احترام گذاشت و به ما یاد داد که سکوت برنده ترین اسلحه است .
وقتی سخنران بعدی هنوز روی سن نیامده بود مردم همچنان شعار می دادند و از پرویز پوستویی برای ایراد سخن دعوت کردند اما پوری بنایی از مردم خواست که سکوت را رعایت کنند تا سخنرانی ها انجام شود و بعد شعارها و درخواست های خود را اعلام کند .
در این هنگام پژمان بازغی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: من سینمای ایران را با بازیگران قدیمی چون ملک مطیعی، وثوقی و فردین شناختم که دو نفر از این عزیزان را دیگر نداریم .
بازغی همچنین گفت که او آخرین نفری بوده است که با ملک مطیعی دیدار کرده و در این ملاقات بر قدردانی از پیشکسوتان سینما تاکید داشته است.
محسن امیریوسفی رییس کانون گردانندگان خانه سینما نیز که به دعوت فریدون جیرانی پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت،گفت: امروز برای تشییع 'فرمان' سینمای ایران باید از قیصر نیز یاد کنیم .
امیریوسفی همچنین از صحبتش با وثوقی و ضبط صدای او که یک پیام درمورد مرحوم ملک مطیعی داشت نیز خبر داد .
سخنران بعدی این مراسم مسعود کیمیایی کارگردان کهنه کار سینمای ایران بود که وقتی روی سن آمد گفت: حال خوشی ندارم ولی باید می آمدم و با جسم ملک مطیعی برای آخرین بار وداع می کردم. یاد و روح ناصر در قلب های ما زنده است.
کیمیایی با اشاره به این نکته که فیلمسازی در اینجا سخت است ولی ما مانده ایم، گفت: آن کسی که اینجا مانده بسیار سختی می کشد و به همین دلیل من به ناصر ملک مطیعی تعظیم می کنم.
کیمیایی خاطرنشان کرد: من با ملک مطیعی در قیصر کار کردم و دیگر بخت یارم نبود که همراهش باشم. با پرویز پرستویی هم کار کردم او بی پروا حرف می زند درود بر کسی که نمی ترسد. بدانید ترس دشمن جسارت است از آدم های ترسو بترسید آنها دروغ می گویند.
امیر علی فرزند ناصر ملک مطیعی نیز سخنران پایانی این مراسم بود که آرزو کرد پدرش زنده بود و این جمع مشتاق که برای تشییع پیکرش آمده اند را می دید.
امیرعلی با بیان اینکه دوست داشته پدرش را روی پرده ببیند، گفت: آقای عطشانی بازی در فیلم «نقش نگار» را پیشنهاد داد و من می خواستم به آرزویم برسم چرا که پدرم دوست داشت روی پرده باشد و یادگاری برای مردم بگذارد. در دورانی که هم این فیلم توقیف بود پرویز پرستویی بسیار کمک کرد و مردانه پشت پدرم ایستاد.
وی افزود: حجت الله ایوبی رییس سابق سازمان سینمایی هم بسیار به ما کمک کرد و من به آرزویم رسیدم. یک بار پدرم را بردم و عکس او را در سر در سینما نشانش دادم و او از شادی بغض کرد و گفت که به آرزویش رسیده است.
فرزند ناصر ملک مطیعی ادامه داد: اجازه ندادند تصویر پدر من هنگام حیاتش از سیما پخش شود، حال سوال من این است که چرا تصویر او همراه با خبر مرگش در شبکه های تلویزیون پخش می شود؟ چگونه است که یک هنرمند پس از مرگش می تواند تصویرش پخش شود ولی پیش از فوتش و درحالی که دوست داشت تصویرش پخش شود این اتفاق نمی افتد.
در پایان،نماز میت بر پیکر این هنرمند اقامه و برای خاکسپاری روانه بهشت زهرا (س) شد. براساس اعلام دست اندرکاران، مراسم ختم مرحوم ملک مطیعی سه شنبه 8 خرداد در باشگاه پیام برگزار خواهد شد.
 ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران بامداد روز شنبه 5 خرداد در سن 88 سالگی بعد از یک دوره تحمل بیماری نارسایی کلیه و تنگی نفس درگذشت ./ایرنا

نظر شما