شناسهٔ خبر: 25770318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تازه‌های نشر؛

انتشار کتاب «۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی در پیام های قرآنی»

کتاب «۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی در پیام های قرآنی» تهیه و تألیف زینت حسینی از سوی انتشارات طلیعه سبز منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی» حاوی لغات مهم و پربسامد زبان انگلیسی است و از پرفروش‌ترین کتب زبان انگلیسی در دهه اخیر در کشور ماست که منبع مفیدی برای اکثر زبان آموزانی است که می خواهند در حد متوسط، لغاتشان را تقویت نمایند و در اکثر آموزشگاه‌های زبان مورد توجه قرار می گیرد.

یکی از آسیب هایی که در آموزش کتب انگلیسی به چشم می‌خورد ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی است که در قالب مثالها و جملات و موضوعات و تصاویر در کتب متعارف آموزش زبان انگلیسی قابل مشاهده است و همین امر باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

زینب حسینی که از مدرسین زبان انگلیسی هست در راستای رفع نگرانی خانواده ها و تولید یک کتاب فرهنگی ارزشمند، همان ۵۰۴ لغت انگلیسی را در قالب واژه‌های آیات قرآنی ترجمه نموده است و برای هر لغت، یکی از آیات قرآن را به عنوان شاهد مثال آورده است. این اثر لغات به ترتیب کتاب ۵۰۴ طی ۴۲ درس در هر درس ۱۲ لغت آورده شده و سپس مثال‌های واژه‌ها، از بین آیات قرآن یا بعضا اگر آیه‌ای برای آن پیدا نشده از پیام‌هایی که برگرفته از تفاسیر و یا پیام‌هایی که ریشه قرآنی داشته‌اند، ارائه شده است. در کتاب حاضر، پیام‌های قرآنی موجود در ۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی مطرح شده است.

نویسنده اظهار امیدواری کرده است که این حرکت فرهنگی آموزشی در بقیه متون آموزشی و واژگانی زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی رایج نیز مشاهده گردد.

کتاب «۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی در پیام های قرآنی» در ۳۰۲ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و به صورت مصور از سوی انتشارات طلیعه سبز منتشر شده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید از کتابفروشی‌های معتبر کشور یا شماره ۰۹۱۳۸۸۱۱۵۸۹ یا سایت پاتوق کتاب فردا به نشانی www.bookroom.ir تماس حاصل نمایند.

نظر شما