شناسهٔ خبر: 25770021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«محمد صلاح»؛ از «دلتای نیل» تا «پادشاهی فوتبال»/ شادی ستارگان رئال در غروب ابر ستاره

خبرگزاری شبستان: دیشب همه نگاه ها به ساق های یک ابر ستاره دوخته شده بود تا شاید ستارگان رئال از آسمان فوتبال فرو ریزند، اما راموس که ورزشگاه کاردیف را زمین راگبی تصور کرده بود با هجوم به محمد صلاح، جام جهانی روسیه را از طلوع یک ابر ستاره محروم کرد.

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری شبستان _ جهان اسلام: «بدون هیچ شک و تردیدی،محمد صلاح در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است».این جمله «استیون جرارد» ،فوتبالیست بریتانیایی و بازیکن محبوب باشگاه لیورپول درباره بازیکن فوتبال تیم ملی مصر وستاره مسلمان باشگاه لیورپول است.

 

متاسفانه «محمد صلاح» در دیدار نهایی لیگ قهرمانان بین «لیورپول» و «رئال مادرید» به شدت آسیب دید و این اتفاق منجر شد تا او جام جهانی را از دست بدهد.

 

محمد صلاح، ستاره لیورپول و امید اول مصر در جام جهانی پس از برخورد با «سرخیو راموس»،بازیکن تیم حریف  از ناحیه کتف به شدت آسیب دید و سپس با چشمانی گریان مجبور به ترک زمین شد.

 

قبل از این دیدار «ان بی سی نیوز» در گزارشی نوشت: پس از یک سفر دشوار که در یک روستای فقیر در دلتای نیل آغاز شد، حالا سلطنت محمد صلاح به عنوان «پادشاه مصری» لیگ برتر انگلیس آغاز شده است.

 

در این گزارش آمده بود که حداقل برای این فصل، نام صلاح هم تراز با سوپراستارهای چند ساله یعنی «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» است.

 

اما عامل دیگری که «صلاح» را این چنین محبوب کرده، بیان اعتقاداتش به عنوان یک مسلمان در زمین بازی است.

 

در دورانی که اسلام هراسی بر انگلیس و اروپا سایه افکنده و مهاجرت و هویت ملی به یکی از داغ ترین موضوعات روز تبدیل شده، وضعیت صلاح به عنوان یک مسلمان اهل آفریقای شمالی که آزادانه و با جسارت کامل ایمان خود را در زمین بازی ابراز می کند، حامل پیامی قابل توجه است.

 

طرفداران صلاح در اروپا و در سراسر جهان اسلام نه تنها هویت او را پذیرفته اند بلکه به آن افتخار هم می کنند و اینگونه است که او نفوذ اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی در جامعه حامیان خود دارد.

 

به عنوان مثال، طرفداران «محمد صلاح» آوازی را با این مضمون می خوانند: اگر او برای شما خوب است برای من هم خوب است /اگر او چندگل دیگر بزند من هم مسلمان خواهم شد/نشستن در مسجد،جایی که من می خواهم باشم.

 

این اولین بار نیست که یک بازیکن مسلمان به بالاترین سطوح در فوتبال اروپا می رسد اما به گفته پیارا پوار، مدیر اجرایی «فوتبال بر ضد نژادپرستی »اروپا ( FARE ) این سطح از استقبال از یک بازیکن مسلمان بی سابقه است.

 

او در این باره می گوید: این اولین بار است که من شاهد قدردانی چنین مثبت، فوق العاده زیاد و آشکار از یک بازیکن مسلمان هستم.

نظر شما