شناسهٔ خبر: 25769633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معجزه همدلی

جمهوری اسلامی ایران آزمون های بسیار سختی را در مقاطع زمانی مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با سربلندی و البته با تکیه بر الطاف الهی و همدلی و اتحاد مردم و

صاحب‌خبر - جمهوری اسلامی ایران آزمون های بسیار سختی را در مقاطع زمانی مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با سربلندی و البته با تکیه بر الطاف الهی و همدلی و اتحاد مردم و مسئولان پشت سر گذاشته است و امروز نیز همین همدلی می تواند مسیر تداوم اقتدار ملت بزرگ ایران را بیش از پیش فراهم سازد.
برجسته سازی اختلاف نظرها و نادیده گرفتن موفقیت ها و گام های برداشته شده زمینه جدایی و آشفتگی را فراهم می سازد که به هیچ عنوان تامین کننده منافع ملی و مصالح ملت ایران نخواهد بود.
امروز بیش از هر زمان دیگری به اتفاق نظر و یکپارچگی نیاز داریم تا در مقابل اقدامات دولت آمریکا، ایرانی یکپارچه در ایستادگی و مقابله با زیاده خواهی غرب در جهان به نمایش بگذاریم.
حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هفته گذشته در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، با اشاره به مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی و آزمون های مهم در هر یک از این مقاطع، گفتند: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته همه مقاطع و حوادث گوناگون آنها را با قدرت و استقامت و با تدبیر پشت سر گذاشته و مقطع فعلی را نیز با قدرت و تدبیر، پشت سر خواهد گذاشت و مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.
رهبر انقلاب در فراز دیگری از سخنانشان با پرهیز دادن عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی از سرزنش یکدیگر درباره برجام، تاکید کردند: نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه ایراد ندارد و مسئولان هم باید به آنها توجه کنند، اما اهانت، هتک حرمت، اتهام و ایجاد دو قطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد و وحدت و همزبانی نباید نقض شود.
نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حرکت های منطقی و موفقیت آمیز نظام اسلامی در عراق و سوریه، امروز بیش از هر زمان دیگری سردرگمی و آشفتگی نظام سلطه و استکبار را رقم زده و تصمیمات خلق الساعه و عاری از منطق عقلانی و سیاسی آنان را به دنبال داشته است.
امروز علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، جامعه جهانی و همپیمانان آمریکا نیز مخالف این بحران آفرینی واشنگتن هستند و نسبت به آثار و تبعات خروج یک جانبه این کشور از برجام و به چالش کشیدن امنیت جهانی هشدار داده اند.
از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی های جهان استکبار برای مقابله با گسترش نفوذ ایران اسلامی در منطقه و جهان در مواجهه با اتحاد مردم و مسئولان با شکست مواجه شده و امروز نیز پرهیز از اختلاف و تکیه بر اشتراکات، گام جدید جهان سلطه برای قطع نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه را با شکست مواجه خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس ‌جمهوری در نشست اخیر سران قوا، گفت: همه قوا بر این تاکید دارند که امروز وحدت و انسجام داخلی بیش از هر زمان دیگر برای ما یک ضرورت است.
وی افزود: تغییراتی که امروز در جهان است، بی‌تردید نمی‌تواند در مسیر ثبات و امنیت کشور، تولیدات و وحدت کشور، تاثیر سویی داشته باشد و دولت با همکاری دو قوه دیگر برنامه ‌های لازم را برای امسال و آینده کشور، تنظیم خواهد کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران مهر ماه سال 96 در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تاکید بر یکسان بودن جهت گیری دیپلماتیک و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ مطمئن باشند که ما با وزارت امور خارجه و دولت مان یکی هستیم و دل هایمان یکی است.
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری افزود: در اعلام مواضع علیه دشمنان و دشمنی های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگی در همه بخش های کشور وجود دارد، هرچند ممکن است بیان آنها با هم تفاوت داشته باشد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان دیدار سران قوا، گفت: در نشست قوای سه‌ گانه متوجه شدیم که نگاه‌ها برای حل مشکلات به هم نزدیک است.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در نشست مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از طرح این موضوعات ایجاد التهاب و بحران در کشور ما است، خاطر نشان کرد: همه باید با این ترفند مقابله کنیم. وی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام در کشور، گفت: به حمدالله مردم بصیر و دشمن ‌شناس ایران همواره در صحنه حضور دارند و مسئولان نیز تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند، همانگونه که رییس جمهوری محترم نیز تأکید و تصریح کردند که برای هر اقدام دشمن پیش بینی‌ های لازم صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رییس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همدلی مردم و مسئولان در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: امروز همه موظیم از اقدامات و اظهارات حاشیه‌ای و غیرضروری پرهیز کنیم و وحدت و انسجام را در اولویت قرار دهیم.
آملی لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر میان مسئولان کشور وفاق و همدلی وجود دارد چنانکه در جلسه اخیر در مجلس و جلسه سران قوا بر این موضوع تاکید شد. رهبر معظم انقلاب نیز مکرراً در جلسات مختلف بر ضرورت وحدت و انسجام مسئولان تاکید کرده‌اند و ما معتقدیم که امروز این وفاق و انسجام ضامن اقتدار کشور است.
1535
انتهای پیام

نظر شما