شناسهٔ خبر: 25769542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دیدار العبادی با علاوی برای بررسی تشکیل دولت آتی عراق

حیدر العبادی و ایاد علاوی در دیداری در بغداد تحولات سیاسی در این کشور و تشکیل دولت آتی بر اساس اصول ملی را مورد بررسی قرار دادند. پیشتر علاوی خواستار لغو انتخابات پارلمانی شده و از دستگاه قضایی خواسته بود در خصوص اتهام‌های وارد شده به کمیسیون انتخابات و طرف‌های همگام با این کمیسیون، تحقیقات کاملی انجام دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدر العبادی و ایاد علاوی در دیداری در بغداد تحولات سیاسی در این کشور و تشکیل دولت آتی بر اساس اصول ملی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با ایاد علاوی، معاون رئیس جمهور این کشور به منظور بررسی تشکیل دولت آتی بر اساس اصول ملی و تحولات روند سیاسی دیدار کرد.

پیشتر علاوی خواستار لغو انتخابات پارلمانی شده و از دستگاه قضایی خواسته بود در خصوص اتهام‌های وارد شده به کمیسیون انتخابات و طرف‌های همگام با این کمیسیون، تحقیقات کاملی انجام دهد.

وی گفت، روند سیاسی کشور در سرازیری بزرگی قرار دارد.

علاوی افزود، خودداری گسترده ملت عراق از مشارکت در انتخابات اخیر موجب ایجاد شکاف بزرگی در روند سیاسی کشور شده و نیاز به ارزیابی اتفاقی که روی داده است را دوچندان کرده است.

کمیسیون انتخابات عراق ۱۹ مه نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد و فراکسیون "سائرون، در مرتبه نخست، ائتلاف "الفتح" در مرتبه دوم و ائتلاف "النصر" به رهبری العبادی در مرتبه سوم قرار گرفت.

همچنین دفتر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی در دفتر خود میزبان ایاد سامرائی، دبیرکل حزب اسلامی عراق نیز بوده و با وی دیدگاه مشترک برای تشکیل دولت آتی، مذاکرات موجود میان فراکسیون‌های سیاسی و اوضاع کشور را بررسی کرد.

پیشتر العبادی از همه فراکسیون‌های سیاسی خواسته بود به جدول زمانی تشکیل دولت متعهد باشند. وی وجود توافق با ائتلاف "سائرون" به رهبری مقتدی صدر برای تشکیل دولت را تایید کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما