شناسهٔ خبر: 25769269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رد ادعای ترامپ درباره"منبع خبری جعلی"نیویورک تایمز

ايسنا : انتشار یک فایل صوتی مکالمه میان خبرنگاران و یک مقام ارشد کاخ سفید ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه گزارش افشاگرانه نیویورک تایمز درباره وی با استناد به یک منبع ناموجود بوده را رد کرد.

صاحب‌خبر -

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در توئیتر به این گزارش نیویورک تایمز حمله کرده و گفت: این روزنامه از منابع جعلی استفاده کرده و در این گزارش از کارمندی در دولتش نقل قول کرده که وجود ندارد.

با این حال فایل صوتی منتشر شده در روز شنبه و گزارش‌های پشتیبانی شده از سوی رسانه‌های خبری دیگر نشان می‌دهند که این منبع در حقیقت وجود دارد.

پیش از انتشار این فایل صوتی ترامپ مورد انتقاد خبرنگاران از بابت ادعاهای اشتباهش قرار گرفت.

یک خبرنگار به نام یاشار علی که این فایل صوتی را در توئیتر قرار داد این منبع را با نام مت پاتینگر، مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا شناسایی کرد.

در این فایل راج شاه، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در نشستی در پس زمینه پاتینگر را معرفی کرده و از خبرنگاران می‌خواهد از پاتینگر با لفظ یک مقام ارشد کاخ سفید یاد کنند.

ترامپ در توئیتی به گزارشی در نیویورک تایمز حمله کرد که از مقام ناشناسی در کاخ سفید نقل قول کرده که گفته بود نشست کنسل شده میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بعید است که در تاریخی که در ابتدا برنامه ریزی شد،‌ اتفاق بیفتد.

بسیاری از خبرنگاران در توئیتر از این منبع دفاع کرده و گفتند که این مقام موجود بوده و روز پنجشنبه نشستی شخصی درباره نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون داشته است.

این مقام ظاهرا گفته است توپ اکنون در زمین کره شمالی است و حقیقتا زمان زیادی وجود ندارد و ما بخشی از زمانی که نیاز داشتیم را از دست داده‌ایم.

دنیل دیل، یک خبرنگار روزنامه تورنتو استار در کاخ سفید گفت: این یک دروغ خنده دار برای نیویورک تایمز بود.

این مقام ارشد کاخ سفید نه فقط واقعی است بلکه روز پنجشنبه در نشستی شخصی در کاخ سفید گفت: تاریخ ۱۲ ژوئن برای نشست مذکور بسیار بعید است.

ترامپ روز شنبه در توئیت‌هایی به این موارد از بابت القای وجود اختلافات در دولت بر سر راهبرد دیپلماتیک برای کره شمالی حمله کرده و خطاب به روزنامه نیویورک تایمز گفت: از منابع واقعی استفاده کنید نه منابع جعلی.

 

نظر شما