شناسهٔ خبر: 25769176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افزایش فوتی‌ها و مفقودی‌ها در مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی

جامعه > محیط زیست - ایسنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی از رسیدن آمار فوتی‌ها به هشت و مفقودی‌ها به سه نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی ، با اشاره به گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی هلال احمر از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه ۶ خرداد اظهار کرد: ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و امدادرسانی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همچنین جست و جو برای یافتن یک مفقودی در میانه استان اذربایجان شرقی و همچنین ماهنشان استان زنجان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در این مدت ۷۵۱ امدادگر در قالب ۱۷۷ تیم مشغول امدادرسانی بوده‌اند افزود: امدادگران به بیش از 3000 نفر امدادرسانی کردند و ۱۳۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۵۴ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها به هشت نفر گفت: پنج نفر در استان‌های آذربایجان غربی،‌شهرستان‌های ارومیه و پیرانشهر، یک نفر در لواسان تهران،‌یک نفر در بیجار کردستان و یک نفر دیگر هم در ماهنشان زنجان بر اثر غریق سیلاب فوت کردند. همچنین برخورد صاعقه نیز جان یک نفر را در میانه آذربایجان شرقی و دو نفر در ماهنشان زنجان گرفت.

سلیمی همچنین گفت: امدادگران مشغول جست و جوی سه مفقودی در میانه آذربایجان شرقی و ماهنشان زنجان هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تخلیه ۳۴۰ منزل مسکونی از آب در مدت عملیات اضافه کرد: اقلام مختلفی از جمله چادر،‌ پتو، موکت،‌ والور، کنسروجات، برنج و... نیز در میان حادثه دیدگان توزیع شد.

۴۲۴۲

نظر شما