شناسهٔ خبر: 25769067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

30 هزار نیروی پلیس کار تامین امنیت بازیهای آسیایی جاکارتا را برعهده خواهند داشت

در حالی که کمتر از 90 روز به شروع بازیهای آسیایی مانده است مساله حفظ امنیت بازیها همچنان یکی از مهمترین مسائل این بازیها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ از 18 آگوست در اندونزی برگزار می شود و براساس پیش بینی های تیم میزبانی این رقابتها 3200 ورزشکار و مربی از 40 کشور آسیایی در این رقابتها حاضر می شوند که مساله تامین امنیت آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تیم برگزار کننده بازیهای آسیایی اعلام کرده اند 30 هزار نیروی پلیس در چهار منطقه تقسیم خواهند شد. تعداد نیروهای مستقر در هر مکان بستگی به نیاز امنیتی مورد نظر دارد مثلا این اماکن می تواند از ورزشگاه ها و سالن های ورزشی در حین رقابتها باشد یا مکان های غیر ورزشی مثل هتل های محل اقامت ورزشکاران. همچنین کمیته برگزار کننده مسابقات آسیایی با ستاد نیروهای دفاعی اندونزی (TNI) به ویژه پلیس های زن در ارتش، نیروی دریایی و نیروهای هوایی همکاری مي کنند.

ساندیگا اونو معاون فرماندار جاکارتا به خبرگزاری آنتارا گفت: ما متعهد هستیم که بیشترین میزان امنیت را در طول بازیهای آسیایی تامین کنیم.

وی گفت:اولین قدمی که در این راه برداشتیم فرمانداری منطقه ای جاکارتا توسعه امنیت از طریق افزایش تعداد دوربین های امنیتی، و تلویزیون های مدار بسته در نقاط مختلف شهر است که با به کار گیری 300 تلویزیون مدار بسته دیگر تعداد دستگاه های امنیتی به 6 هزار دستگاه رسیده است.

معاون فرماندار جاکارتا گفت:هدف و اولویت اولیه و اصلی ما تامین امنیت و حفظ جان ورزشکاران، مربیان و تماشاگرانی است که برای تماشای این رقابتها به اندونزی می آیند و ما قول می دهیم که هیچ نگرانی از بابت حملات تروریستی وجود ندارد.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا – پالمبنگ از 18 آگوست تا دوم سپتامبر در اندونزی برگزار می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما