شناسهٔ خبر: 25768349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‎ترامپ: زمان و مکان دیدار با رهبر کره شمالی تغییر نکرده است

R1036247/P36447/S8,87,97,1128/CT10

رئیس جمهور آمریکا همچنان امیدوار به برگزاری نشست تاریخی با رهبر کره شمالی طی ماه آینده میلادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفته است که " ما منتظر 12 ژوئن در سنگاپور هستیم. چیزی تغییر نکرده است."

اظهارات جدید ترامپ در شرایطی است که وی روز پنجشنبه در اقدامی غیرمنتظره از لغو دیدار 22 خردادماه خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داده بود.

این تحولات در حالی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی بار دیگر روز شنبه با رهبر کره شمالی در روستای مرزی دو کشور دیدار کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی در این باره گفت: کیم جونگ اون بار دیگر به طور شفاف و آشکار بر تعهدش برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره تاکید داشته است، آن هم پس از اعلامیه تاریخی رهبران دو کره در نشست پانمون جون، رهبر کره شمالی همچنین آمادگی خود را برای پایان دادن به جنگ و تقابل دیرینه و طولانی از طریق برگزاری نشست موفقیت آمیز کره شمالی و آمریکا اعلام کرده است. چیزی که رهبر کره شمالی نسبت به آن نامطمئن است این است که آیا می تواند به قول و وعده آمریکا برای پایان دادن به دشمنی و خصومت و ضمانت های امنیتی واشنگتن در قبال پیونگ یانگ اعتماد کند یا نه.

دونالد ترامپ همچنین با انتشار پیامی در توئیتر هرگونه اختلاف داخلی در دولت آمریکا بر سر راهبرد کره شمالی را تکذیب کرده است.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز از بروز اختلافات گسترده در بین مقام های ارشد دولت آمریکا بر سر راهبرد مربوط به کره شمالی خبر داده بود.

ترامپ در توئیتر نوشت: بر خلاف آنچه که روزنامه فاسد و شکست خورده نیویورک تایمز دوست دارد تا مردم باور کنند، هیچ اختلافی در دولت ترامپ بر سر نحوه برخورد و تعامل با کره شمالی وجود ندارد... و اگر هم اختلافی وجود داشته باشد، مهم نیست.

انتهای پیام/

نظر شما