شناسهٔ خبر: 25766263 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص کردستان

گروه فرهنگی - به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ویزه برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام در بقاع متبرکه شاخص شهرستانهای سنندج، قروه و بیجار برگزار ‌شد.
وی افزود: حضرت خدیجه(سلام‌الله‌علیها) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه‌توان ایستاد و پایداری کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: در همان زمان که حضرت رسول (ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست؛ او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود؛ همان بانوی گران قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمّد صلی‌الله‌علیه وآله بود.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه وآله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.
انتهای پیام

نظر شما