شناسهٔ خبر: 25766008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شکست یکی از بزرگ‌ترین حملات عربستان در غرب یمن با 120 کشته

یکی از بزرگ‌ترین حملات نیروهای وابسته به عربستان در غرب یمن طی دو روز گذشته با دادن تلفات بسیار سنگین، به طور کامل شکست خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

منابع نظامی در یمن از شکست یکی از بزرگ‌ترین حملات زمینی عربستان و امارات در غرب یمن خبر دادند و اعلام کردند که حداقل 120 شبه‌نظامی وابسته به عربستان کشته شدند.


به گزارش وبگاه خبری «شهاره» یمن، منابع نظامی یمنی می‌گویند «بیش از 120 نفر از یک گردان بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی طی پنجشنبه و جمعه در درگیری‌های ساحل غربی کشته شدند و در میان آنان یک فرمانده و رئیس عملیات تیپ نظامی از نیروهای حامی تجاوز دیده می‌شود». 

طبق این گزارش، پیشروی نیروهای وابسته به عربستان طی روز پنجشنبه و جمعه با حمایت هوایی به سوی مناطق شمالی شهر الخوخه در استان الحدیده در غرب عربستان صورت گرفت، اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند با قرار دادن آنان در کمینی حساب شده،‌ خسارتی جبران‌ناپذیر به نیروهای مهاجم وارد کردند و حداقل 120 نفر را کشتند و صدها نفر دیگر را مجروح کردند. 

یک منبع نظامی یمن که نامش فاش نشد گزارش کرد که «عبدالرحمن اللحجی» فرمانده تیپ سوم (تیپ عملیات) بر اثر جراحات وارد شده،‌ دیروز جمعه درگذشت و همچنین عبدالله زغنیه رئیس عملیات تیپ نیز کشته شد.

به گفته این منبع، دهها نفر از گردان وابسته به ائتلاف سعودی، پس از گرفتار شدن در محاصره کامل، بر اثر آتش ارتش و کمیته‌های مردمی، کشته شدند.

نیروهای مهاجمی که مجروح شدند نیز با حدود 30 خودرو امدادی به بیمارستان‌های شهر المخا و الخوخه و همچنین بیمارستان‌های استان عدن منتقل شدند. 

یک منبع در وزارت یمن اعلام کرد، این حمله که روز جمعه شکست خورد، یکی از بزرگ‌ترین حملات در دوره اخیر بود که «ائتلاف متجاوز» سعودی به نیروهای یمنی انجام داد.

عربستان دو هفته گذشته از آغاز عملیاتی جدید در غرب یمن خبر داده و اعلام کرده بود که قصد دارد استان الحدیده را تصرف کند. در آن زمان رسانه‌های سعودی به طور همزمان با فضاسازی اعلام کرده بودند که این عملیات بزودی با موفقیت به سرانجام می‌رسد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما