شناسهٔ خبر: 25765769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

میزبانی در جنوب روسیه/ ورزشگاه ولگوگراد آرنا را بیشتر بشناسید

ورزشگاه جدید ولگوگراد در در جنوب روسیه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استادیوم ولگوگراد آرنا یکی از ورزشگاه‌های جدید التاسیس واگوگراد روسیه که میزبان بازی‌های جام جهانی است. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۵ ساخت آن شروع شد و دارای ظرفیت ۴۵,۵۶۸ نفر است.ورزشگاه جدید ولگوگراد در در جنوب روسیه قرار دارد. این ورزشگاه به عنوان یکی از مراکز برگزاری جام جهانی ساخته شد. ورزشگاه ولگوگراد میزبان چهار بازی انگلستان - تونس، ایسلند - نیجریه، مصرعربستان سعودی و لهستان - ژاپن خواهد بود.

 

10eafd31-9d86-4e05-a005-8294f19a5b1a

 

در سال ۱۹۶۲ وزرشگاه مرکزی ولگوگراد در این شهر افتتاح شد و به باشگاه تیم محلی روتور ولگوگراد تبدیل شد. این تیم فوتبال در اواخر دوره‌ ‌۱۹۹۰ میلادی، در این استادیوم افتخارات بزرگی کسب کرد. از جمله پیروزی در مقابل منچستریونایتد در سال ۱۹۹۵- ۱۹۹۶؛ اما پس از مدتی این تیم دچار بحران مالی شد و در رده‌های پایین لیگ روسیه به فعالیت ادامه داد.

قدیمی‌ترین ورزشگاه شهر ولگوگراد در سال ۲۰۱۴ تخریب شد و ساخت استادیوم جدید در بهار سال ۲۰۱۵ در همان مکان آغاز شد. ساخت این ورزشگاه در اواخر سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. ظرفیت این ورزشگاه ۴۵,۵۶۸ نفر است که قرار است بعد از جام جهانی به ۳۵,۰۰۰ نفر کاهش یابد. نحوه‌ طراحی سقف و خروجی‌های این ورزشگاه از ویژگی‌های برجسته‌ آن است.

ورزشگاه ولگوگراد در شمال مرکزی شهر و در چهار کیلومتری میدان اصلی فالن فایترز واقع شده است. این وزشگاه در نزدیکی ایستگاه اصلی راه‌آهن است. به پارک اصلی ولگوگراد، پارک دوستی (Friendship Park) نزدیک بوده و با طی فاصله کوتاهی می‌توان از مهم‌ترین جاذبه‌ی شهر ولگوگراد یعنی مجسمه‌ی «مام میهن فرا می‌خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما