شناسهٔ خبر: 25764785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طلایی: مصدومیت یزدانی جدی نیست/ قبول دارم با کمبود کشتی‌گیر شش دانگ مواجه‌ هستیم

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه نفرات جوان و آینده داری در تیم ملی حضور دارند گفت: حرف کارشناسان درباره کمبود کشتی‌گیر شش دانگ و کامل را قبول دارم اما این مشکل فقط مختص ایران نیست.

صاحب‌خبر -

محمد طلایی در گفتگو با ایسنا، درباره برگزاری نخستین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پس از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اظهار کرد: با مشخص شدن نفرات برتر انتخابی تیم ملی، نخستین مرحله تمرینات آغاز شد و در این مرحله آموزش دو سه حرکت فنی خوب و بسیار ضروری چه در حالت سرپا و یا خاک مثل یک پا روکار و یا رسیدن به پاهای حریف و گرفتن امتیاز پس از قوس کردن و کار کردن دست‌ها را در کنار موارد قدیمی مثل زیر کتف زدن و حرکت رو به جلو و هجومی و ادامه حمله تا رسیدن به امتیاز را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با وجود گذشت زمان کم از تمرینات، تمامی بچه ها بخوبی این موارد را فرا گرفته‌اند و با آنها آشنا شده‌اند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد درباره مصدومان احتمالی تیم ملی و همچنین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی پس از آسیب دیدگی در انتخابی تیم ملی گفت: به هر حال مصدومیت همیشه جزئی از کشتی بوده و هست. کشتی رشته سخت و پرفشاری است و مصدومیت نیز در آن اجتناب ناپذیر است. خدا را شکر مصدوم جدی نداریم و حسن یزدانی هم با اقدامات کادر فنی و تیم‌پزشکی وضعیت مناسبی دارد و مشکل خاصی احساس نمی‌شود.

وی درباره نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه کشتی آزاد با کمبود کشتی گیر شش دانگ و قابل اتکا به غیر از حسن یزدانی روبرو شده گفت: همیشه بعد از رقابت های المپیک این موارد وجود داشته و نه تنها در ایران بلکه در جهان با کمبود کشتی گیر شش دانگ و کامل مواجه شده‌ایم. بله حرف این کارشناسان درست است اما این مشکل فقط مختص ایران نیست ضمن اینکه نفرات جوان و آینده داری در کشتی آزاد معرفی شده‌اند که به مرور و با کسب تجربه توانایی‌های خود را بدون شک نشان خواهند داد.

طلایی خاطرنشان کرد: البته ما نفرات جوان و بسیار خوبی همچون یونس امامی، مجتبی گلیج، دانیال شریعتی نیا، کامران قاسم‌پور و ... را داریم که همگی از آینده درخشانی برخوردار هستند. حسن یزدانی هم وقتی ازجوانان آمد در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس به مدال نقره جهان رسید و به مرور و با کسب تجربه به طلای المپیک و جهان نیز رسید و هم اینک تبدیل به یک‌مهره قابل اتکا در تیم ملی شده است. همین جوانان نیز مطمئنا با کسب تجربه و حضور در رویدادهای مختلف خود را نشان خواهند داد. ما باید به جوانانمان اعتماد کنیم و به آنها فرصت کافی برای پیشرفت بدهیم. دو رویداد بسیار مهم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی را پیش رو داریم و تمامی نفرات انگیزه بالایی برای کسب بهترین‌ نتایج را دارند و به سختی تمرین می کنند تا به موفقیت برسند.

انتهای پیام

نظر شما