شناسهٔ خبر: 25764601 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آمار میلیونی کاربران اینستاگرام در جهان

شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال رشدترین رسانه اجتماعی در دنیاست و هر روزه بر محبوبیت آن افزوده می‌شود؛ این شبکه اجتماعی اکنون بیش از 400 میلیون کاربر روزانه در سطح جهان دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  فارس، شبکه اجتماعی اینستاگرام "Instagram" در حال رشدترین رسانه اجتماعی در دنیاست و هر روزه بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. همین نکته سبب شده است که این شبکه اجتماعی بیش‌ از چهارصد میلیون کاربر فعال داشته باشد و رشد آن از توئیتر نیز بیشتر باشد؛ این روزها کمتر کسی است که در گوشی هوشمند خود برنامه اینستاگرام را نصب نکرده باشد و فعالیتی در این شبکه نداشته باشد. 

اینستاگرام خیلی زود جای خود را بین مردم جهان باز کرد و با فراگیر شدنش می‌توان گفت، شبکه اجتماعی فیس‌بوک را از تب‌وتاب انداخت؛ حالا کودکان 10 ساله هم درگیر این شبکه شده‌اند و اگر خود، گوشی موبایل نداشته‌ باشند از اسمارت‌فون والدین برای ورود به آن استفاده می‌کنند. 

استفاده کودکان و نوجوانان کم سن‌و‌سال از این شبکه در حالی جهانی شده است که فیلتر نبودن آن راه را برای استفاده و گشت‌و‌گذار در شبکه جهانی فراهم کرده است؛ می‌توان این موضوع را ایراد بزرگ اینستاگرام دانست که عدم نیاز به فیلترشکن آسیب‌ها را چندین برابر افزایش داده و موجب اشاعه فحشا شده است. 

دانش‌‌‌آموزان و نوجوانان نیز پا به پای بزرگترها، ساعت‌ها در اینستاگرام برای دیدن پست‌های جدید بازیگران، فوتبالیست‌ها و هنرمندان به جست‌وجو می‌پردازند و از ساعت مطالعه، استراحت و حتی خواب خود می‌زنند تا به کنجکاوی‌شان ادامه دهند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، از هر 10 نوجوان آمریکایی، 9 نفر آنها از اینستاگرام استفاده می‌کنند و آن به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بین نوجوانان این کشور تبدیل شده است.

یک سایت آمریکایی در بررسی تازه خود در سال 2017 از جدیدترین آمار کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام اطلاعاتی منتشر کرده است که نشان می‌دهد با گذشت زمان مردم کشورهای مختلف به جای دوری از این شبکه و آسیب‌ها آن، بیشتر به داشتن آن علاقه‌مند شده‌اند؛ این آمار را در زیر با یکدیگر می‌خوانیم:

700 میلیون نفر کاربر ماهانه اینستاگرام

بر اساس آمار منتشر شده، شبکه اجتماعی اینستاگرام حداقل 700 میلیون نفر ماهانه کاربر دارد که با گذاشتن پست و یا لایک کردن پست‌های دیگران از این شبکه استفاده می‌کنند.

400 میلیون نفر کاربر روزانه

روزانه 400 میلیون نفر در سراسر جهان از اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری تصاویر استفاده می‌کنند.

اشتراک 250 میلیون استوری در روز

تحقیقات نشان داده است که روزانه 250 میلیون نفر از مردم کشورهای مختلف، از قابلیت جدید اینستاگرام استفاده می‌کنند و "استوری" به اشتراک می‌گذارند.

استفاده 78 میلیون نفر از جمعیت آمریکا از اینستاگرام

آماری که در سال 2017 به دست آمده است، نشان می‌دهد که بیش از 78 میلیون نفر از مردم آمریکا از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند.

178 میلیون عکس غذا در اینستاگرام

هشتگ غذا در اینستاگرام نیز بیش از 178 میلیون تصویر دارد، تقریبا هر کسی که در اینستاگرام صاحب اکانت باشد هر زمان که سفره خوش آب و رنگی ببیند بلافاصله عکسی از آن را روی اینستاگرام منتشر می‌کند و این موضوع نیز یکی از دغدغه‌های مهّم مردم در فضای مجازی است، قبل از آنکه غذا خورده شود ابتدا تصویر آن در این شبکه منتشر  می‌شود.

نظر شما