شناسهٔ خبر: 25764523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

ابو شریف در نشست «پیامدهای تسلط صهیونیست‌ها بر بیت‌المقدس بر منافع و امنیت ملی کشورهای منطقه»:

تصمیم ترامپ در انتقال سفارت نشان دهنده دخالت اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا است

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: تصمیم ترامپ در انتقال سفارت نشان دهنده دخالت اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا است حتی خروج آنها از برجام به نفع منافع ملی آمریکا نبوده و مستقیماً تأثیرپذیر از سیاست‌های ضدایرانی اسرائیل بوده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) نشست «پیامدهای تسلط کامل صهیونیست‌ها بر بیت‌المقدس بر منافع و امنیت ملی کشورهای منطقه» امشب ۵ خردادماه، از ساعت ۱۹ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی(ره)، محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت جمعیت دفاع ملت فلسطین و خبرگزاری قدس با حضور «ناصر ابو شریف»، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران برگزار شد. 

بر اساس این گزارش ابوشریف در ابتدای این نشست ضمن اشاره به موضوع به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را دارای تبعات منفی بر امنیت منطقه دانست و در این رابطه گفت: قدس بخشی از تاریخ فلسطین و دارای جنبه دینی است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ را از قلب مسلمانان خارج سازد و تا ابد در تمامی سطوح دینی، قومی و میهنی حفظ خواهد شد؛ چون مسلمانان هرگز قبله اول خود را فراموش نخواهند کرد. 

وی ادامه داد: در واقع این تصمیم نوعی توهین به جهان اسلام تلقی می‌شود و این اقدام ادامه دهنده توهین‌هایی است که صدسال پیش با صدور اعلامیه بالفور مطرح شد. 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان این مطلب که ترامپ برخی از سران عرب را همچون گاو شیرده می‌داند، گفت: تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا بخشی از وعده‌های انتخاباتی او بود. اما این تصمیم و این رویکرد دارای تبعات بسیار خطرناکی است و البته ملت‌های منطقه تا ابد این‌گونه باقی نخواهند ماند و روزی فرا خواهد رسید که آن‌ها از خواب غفلت بیدار خواهند شد؛ زیرا رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی دیگر در اختیار دولت‌ها نیستند. 

وی در ادامه افزود: تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت تبعات بسیاری برای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت که یکی از آن‌ها افزایش حس تنفر نسبت به دولت آمریکاست و همچنین این توهم که آمریکا حامی ملت‌های منطقه است را از بین برده و امروزه تمامی ملل مسلمان به این دورغ پی برده‌اند. 
ابوشریف در رابطه با تأثیرپذیری دولت ترامپ از رژیم صهیونیستی گفت: این تصمیم در واقع نشان دهنده دخالت اسرائیل در تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی ترامپ است و حتی تصمیم ترامپ در خروج از برجام که آن به نفع منافع ملی آمریکا هم نبوده، مستقیماً تأثیرپذیر از سیاست‌های ضدایرانی ترامپ بوده است و این باور که برجام باعث شده تا ایران با سهولت بیشتری به سمت تولید موشک‌های اتمی و غیر اتمی بیشتری حرکت کند یک توهم است. 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران در تحلیل رفتارهای برخی سران مرتجع عربی افزود: حتی رهبران عرب واقعیت اهداف سران رژیم صهیونیستی و آمریکا را می‌دانند اما مدام دارند به طرف اسرائیل می‌دوند و این به معنای آن است که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سیا‌ست‌های آن‌ها سایه افکنده. به‌عنوان نمونه در حمله آمریکا به عراق که بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی صورت پذیرفت، هدف اصلی حمایت از رژیم صهیونیستی بود و این جنگ که برای آمریکا رقمی بالغ بر ۶ تریلیون دلار هزینه در بر داشت، تمام به نفع اسرائیل بود و سود نفتی این جنگ به سمت این رژیم روانه شد. 

وی ادامه داد: ترامپ با تصمیمی که اتخاذ کرد فقط مشروعیت ظاهری برای رژیم صهیونیستی به ارمغان آورد. اما از نظر ما این رژیم یک دزد است . فقط نیاز داشت تا توسط مافیا به دزدی‌های خودش مشروعیت ببخشد که آمریکا بزرگ‌ترین مافیای جهان است. 
ابوشریف با اشاره به تصمیم اسرائیل بر ادغام در منطقه گفت: حتی انتقال سفارت فرصت ادغام اسرائیل در منطقه خاورمیانه را از صهیونیست‌ها سلب کرد و پروژه تشکیل دو کشور را منتفی کرد. و ترامپ مجبور است میان دو گزینه تشکیل یک کشور دو قومی که در این رابطه تعداد فلسطینیان خیلی بیشتر از یهودیان بوده و یا نسل کشی فلسطینیان به سبک نازی‌ها یکی را انتخاب کند که خدا را شکر تمامی این پروژه‌ها به شکست انجامید؛ زیرا صهیونیست‌ها لیاقت ندارند بخشی از منطقه باشند. 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به قرارداد معامله قرن تصریح کرد: فلسطینیان و تمامی ملت‌های عرب امروز این معامله را نمی‌پذیرند. همچنین انتقال سفارت منجر به شکل‌گیری استراتژی فلسطین واحد شد و حتی منجر به گسترش راهپیمایی‌های بازگشت شده و همچنین روند افزایش تحریم‌ اسرائیل در نزد مسلمانان را در پی داشته است. 

وی ادامه داد: این تصمیم چهره واقعی برخی از سران عرب را نشان داد و گواه این واقعیت است که برخی از رهبران عرب از صهیونیست‌ها، صهیونیست‌تر هستند و امت اسلامی باید از میان پایبندی به  آرمان‌های خود و رهبران سر سپرده یکی را انتخاب کنند. حتی در قرآن کریم آیه‌ای داریم که مشخص کننده خوب و بد از یکدیگر بوده و عربستان سعودی چهره‌ای بدی است که دیگر کسی کمک او را نمی‌پذیرد. 

ابوشریف در ادامه افزود: این فرصتی است که برای مقاومت به‌وجود آمده و مقدمه‌ای شده برای نابودی بنی‌اسرائیل؛ قومی که ثروت زیادی دارد و به واسطه این ثروت دنیا را فریب داده و این رژیم دیگر نمی‌تواند برای فلسطینیان عربده کشی کند و ما آن‌‌ را شکست خواهیم داد و نمونه آن عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان است که به دستور ایهود باراک رقم خورد.

وی در پایان گفت: این ماه مبارک فرصت مناسبی برای عبودیت و تقویت قدرت محور مقاومت است و تأکیدی بر مقابله با توطئه صهیونیستی به شمار می‌رود.

 

 

 

انتهای پیام/م.ش/۳۰

نظر شما