شناسهٔ خبر: 25764342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

درخشش دانشجوی همدانی در جشنواره بین‌المللی سیمرغ

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امین رهبر دانشجوی دکتری رشته فلسفه و هنر دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با انیمیشن 2 دقیقه‌ای «ترازو» توانست رتبه دوم بخش پویانمایی نهمین جشنواره سیمرغ حوزه فیلم و هنرهای تجسمی را به خود اختصاص دهد.

این انیمیشن در ارتباط با عدم تعادل در زندگی مدرن بشر امروزی است که در بیش از ۳۰ فستیوال بین‌المللی تحسین‌شده و برونوبزتو یکی از بزرگترین فیلمسازان انیمیشن و عضو دائم آکادمی اسکار از این انیمیش به نیکی یاد کرده است.

رهبر در حال حاضر دانشجوی دکتری فلسفه هنر دانشگاه آزاد اسلامی همدان است و سوابق حرفه‌ای چون مدیر صحنه نمایش درس به کارگردانی داریوش مهرجویی، عضو رسمی آسیفا تا کنون، مدیر اجرایی دفتر ادبیات نمایشی رادیو، نویسنده و تهیه‌کننده نمایش برای رادیو، عضو گروه کارگردانی فیلم سینمایی متابولیک، نمایش بی‌بی بیدل به کارگردانی آزاده انصاری، نمایش مرگ فروشنده به کارگردانی نادر برهانی‌مرند، نمایش پاییز به کارگردانی نادر برهانی‌مرند، مدیر اجرایی رادیو تئاتر 33امین جشنواره‌ بین‌اللملی فجر، ساخت بیش از 20 فیلم‌کوتاه در قالب انیمیشن و مستند به‌عنوان نویسنده، کارگردان، تدوین دستیار کارگردان و ... دارد.

حاصل این فعالیت‌ها تقدیر در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بخش رادیو تئاتر به‌عنوان نویسنده، جایزه‌ بهترین فیلم انیمیشن از فستیوال فیلم مونیخ، جایزه بهترین انیمیشن فستیوال فیلم ایتالیا، جایزه‌ بهترین فیلم انیمیشن جشنواره صداوسیما، جایزه‌ بهترین مقاله‌ جشنواره‌ نمایش‌های رادیویی و جایزه بهترین فیلم فستیوال فیلم استانبول بوده است.

آئین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با معرفی ۹۶ برگزیده شامل ١٥ برگزیده در بخش کاریکاتور، کمیک استریپ و اینفوگرافیک، ٢١ برگزیده در بخش خوشنویسی، ١٢ برگزیده در بخش صنایع دستی، ١٥ برگزیده در بخش نقاشی و طراحی، پوستر، عکس و نگارگری، ١٢ دانشجوی برتر در بخش‌های فیلمنامه‌نویسی، تیزر و پویانمایی و برگزیدگان ٩ فیلم‌کوتاه و مستند و ١٢ برگزیده در بخش بین‌الملل در رشته‌های پوستر، عکاسی، فیلم‌کوتاه و پویانمایی برگزار شد و با اهدای جوایزی از آنها تجلیل به عمل آمد.

نظر شما