شناسهٔ خبر: 25764259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

همکاری برای خدمت رسانی به مردم 
و توسعه کشور ضروری است

رئیس‌جمهور در دیدار شهردار جدید تهران، همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مدنی را برای خدمت رسانی به مردم و توسعه کشور ضروری خواند و بر تداوم حمایت‌های اصولی دولت از طرح‌های توسعه ای شهرداری تهران تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روز گذشته  در دیدار «محمدعلی افشانی»، ضمن تبریک مسوولیت جدید وی در شهرداری تهران و نیز توصیه مجموعه مدیریت شهری به اتحاد و همدلی بیشتر در خدمت رسانی به مردم تهران، اظهارداشت: ضروری است در کنار تلاش‌های ضابطه مند برای کسب درآمدهای پایدار در تهران بزرگ، به مجموعه استانداردهای شهری و نیز ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بیش از پیش 
اهتمام شود.
 رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین اهمیت توجه و همکاری در جهت اجرای سریعتر طرح‌های بازآفرینی شهری با بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی‌را مورد تاکید قرار داد.
شهردار جدید تهران نیز در این دیدار با تشریح سیاستهای تدوین شده و برنامه‌های مورد توجه در شهرداری تهران، تداوم حمایت دولت از طرحهای شهرداری تهران را خواستار شد.
ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغات و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری، از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

مسائل جمعه شب کنگره حزب اعتماد ملی 
هیچ ارتباطی به وزارت کشور نداشت

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد که مسائل پیش آمده در کنگره جمعه شب حزب اعتماد ملی هیچ ارتباطی به وزارت کشور نداشته و کاملاً درون حزبی بوده است.
به گزارش ایلنا، سید رمضان شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با اشاره به جلسه صبح امروز ۵ خرداد ماه شورای معاونین وزارت کشور گفت: در این جلسه، رحمانی فضلی وزیر کشور براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان امور اجتماعی کشور، ناظر بر تعدد حضور اتباع غیرقانونی خارجی در کشور و مشکلات ایجاد شده برای هر دو کشور از این رهگذر، دستور داد، همه تدابیر لازم برای پیشگیری کامل از ورود اتباع خارجی غیرمجاز به کشور به کار گرفته شود. وزیر کشور در این راستا همچنین تاکید کرد، با همکاری وزارت خارجه اتباع خارجی غیرمجاز حاضر در کشور، شناسایی و به کشور خود عودت داده شوند.
شجاعی کیاسری ادامه داد: وزیر کشور همچنین از استانداری تهران خواست، در همین راستا با سازمان بهزیستی و شهرداری همکاری‌های لازم را دنبال کنند تا موضوع تکدی گری اتباع خارجی و دیگر آسیب‌های موجود در این زمینه، برطرف شوند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار کرد: رحمانی فضلی در این نشست با اشاره به کنگره جمعه شب حزب اعتماد ملی، ضمن رد برخی ادعاهای رسانه ای، تاکید کرد که مسائل پیش آمده در این جلسه هیچ ارتباطی به وزارت کشور نداشته و کاملاً درون حزبی بوده است.
وی افزود: در نشست امروز شورای معاونین وزارت کشور، رحمانی فضلی با بررسی روند اقدامات در ذیل ابلاغ بخشنامه گفت‌وگوی سیاسی، خواستار ورود جدی تر و فعالانه تر استانداری‌ها در این موضوع شد و همچنین از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست تا مشارکت جدی تری در این عرصه در استانها داشته باشند.
شجاعی کیاسری گفت: در این جلسه، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور مکلف شد، در تعامل با شهرداران کلان‌شهرها، ضمن بررسی آسیب‌های اجتماعی موجود، تصمیمات مشترک لازم در راستای حل معضلات و مشکلات در این عرصه را با همکاری شهرداری‌ها اتخاذ کند. وزیر کشور همچنین از سازمان امور اجتماعی خواست در مسیر تعامل یادشده، مساعدت و همکاری ممکن را با شهرداری‌ها به عمل آورد.

مردم انتظار داشتند دولت مانع فیلترینگ 
تلگرام شود

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در بحث تلگرام اگرچه دولت مقصر نبود ولی مردم توقع داشتند که دولت در این‌باره قویتر عمل کرده و مانع این کار شود.
محمد کاظمی‌در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید و چالش‌هایی که این دولت در این یک سال گذشته با آن مواجه بود، اظهار کرد: مسلم است که انتظار مردم از دولت برآورده نشده است. در این خصوص می‌توان یک بخشی را متوجه دولت و کابینه دانست و یک بخشی را هم متوجه مسائل بیرونی.
وی افزود: به هر حال از زمانی که ترامپ بر روی کار آمد، آهنگ خروج از برجام را ساز کرده بود و برخی سرمایه‌گذاران خارجی هم که هدف استقرار در ایران را داشتند و می‌خواستند در این سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند، عقب کشیدند.
وی معتقد است: مهمترین دغدغه ما اشتغال است. اما اگر نتوانیم سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌گذار داخلی را جذب کنیم به این مهم دست پیدا نمی‌کنیم. در بحث تلگرام اگرچه دولت مقصر نبود ولی مردم توقع داشتند که دولت قوی‌تر عمل کند و مانع این کار شود. این موضوع باعث شود مردم از این مسئله آزرده خاطر شوند.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: در زمینه ارز و بازار ارز دولت می‌توانست بهتر برنامه‌ریزی کند و پیش‌بینی بهتری داشته باشد که این اتفاقات نیفتاد. این‌ها همه مسائلی است که باعث عدم توفیق دولت شد. اما به هر حال من دولت را موفق می‌دانم.  اقدامات برخی وزرا همچون وزیر بهداشت، وزیر ورزش و وزیر راه قابل تقدیر بود.
وی در خصوص ارتباطات و تعاملات متقابل احزاب با دولت نیز گفت: نه دولت توانست به احزاب کمک کند و نه احزاب توانست به دولت کمک کند. ارتباط منسجمی‌وجود نداشت که بتوانند پشتیبان هم باشند.

انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس دستور کار هفته جاری مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌چهارشنبه هفته جاری سومین انتخابات برای انتخاب رییس و هیات رییسه خود را در دستور کار دارند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در این هفته میزبان سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی‌وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به سوال غلامعلی جعفرزاده  ایمن آبادی نماینده رشت  در  مجلس هستند.
نمایندگان مجلس در هفته جاری طرح تعین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی‌معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی،  لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی‌ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی ( اعاده  از شورای محترم نگهبان)،  لایحه  الحاق دولت جمهوری اسلامی‌ایران به پیمان مودت و همکاری درجنوب  شرقی آسیا( اعداده شده از شورای محترم نگهبان)،  طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44  قانون اساسی(اعاده شده از شورای محترم نگهبان)،  گزارش شور دوم کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح الحاق موادی به قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی‌و  لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را دستورکار دارند.
رد طرح دهیاری‌ها، گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح،  لایحه حفاظت از خاک،  طرح  استفساریه ماده (36) قانون رفع موانع تولید  رقابت‌پذیر وارتقای نظام مالی  کشور،  لایحه  معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی،  لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی‌ایران و دولت جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی‌و  لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور را بررسی خواهند کرد.

اکنون زمان اقدام عملی اروپا برای ادامه برجام است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به شروطی که مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا تعیین کردند، اکنون ایران پیام خود را به اروپا داده است و آن‌ها باید اقدامات عملی را انجام دهند و استقلال خود را از آمریکا به همه دنیا نشان دهند.
کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شروط رهبری برای ادامه برجام با اروپا، اظهار کرد: برجام باعث پذیرش حق غنی‌سازی هسته‌ای توسط ایران به عنوان یک حق مشروع در دنیا شد که در ذیل آن قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز این حق را برای ایران به رسمیت شناخت. ایران می‌تواند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کرده و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما