شناسهٔ خبر: 25763081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرانجام استاد هتاک به اعتقادات اهل سنت چه شد؟

یکى از اعضاى هیئت علمى دانشگاه آزاد زاهدان به مقدسات اهل سنت اهانت کرد که این موضوع حواشى متعددی به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

ماجراى هتك حرمت يكى از  اعضاى هيئت علمى دانشگاه آزاد به  مقدسات اهل سنتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهى گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته متاسفانه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد زاهدان هتک حرمتی به اعتقادات دینی اهل سنت کرد که این موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان دانشگاه آزاد واحد زاهدان بلافاصله با اطلاع از موضوع، جلسه اى ساعت ۱۲ شب جهت رسیدگی به اين تخلف تشکیل دادند که اين جلسه تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید و تصمیمات لازم اتخاذ و در نهایت پس از هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی این استاد دانشگاه تحویل دستگاه قضایی شد.

ضیایی سخنگوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در  اين خصوص گفت: متاسفانه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد زاهدان هتک حرمتی به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت انجام داده است که این موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: ظهر امروز هم طی جلسه ای كه در این خصوص تشکیل و حکم تعلیق این استاد صادر شد.

ضرب الاجل رئيس دانشگاه آزاد براى برخورد با استاد هتاك

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اطلاع از بى حرمتى عضو هيئت علمى دانشگاه آزاد به اعتقادات اهل سنت  سریعا دستور پیگیری صادر كرد و خواستار برخورد جدی با این عضو هیئت علمی دانشگاه زاهدان شد.

رهبر، پس از کسب اطمینان از صحت موضوع، خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دستور داد هیئت رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی با سرعت تشکیل جلسه دهند و تصمیم عاجل برای برخورد با این فرد هتاک را اخذ و نتيجه را اعلام كنند.

همچنین رئيس دانشگاه آزاد در جریان پیگیری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان، خواستار شد نتیجه رسیدگی به تخلف فرد هتاک، از طریق مجاری ارتباطی به اطلاع دلاور مردان پاک و بی باک استان سیستان و بلوچستان رسانده شود تا شاید مرهمی بر  قلوب مومنین اهل سنت آن خطه باشد.

در این باره سلطانعلی میر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به تخلف یک عضو هیئت علمی واحد زاهدان دانشگاه آزاد اسلامی و هتك حرمت به باورهاى دينى برادران اهل سنت، گفت: این استاد با حکم دادستانی استان شب گذشته بازداشت شد.

وی ادامه داد:دومین جلسه هم با تاکید ویژه فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد بر اينكه باید به موضوع به سرعت رسیدگی و با قاطعيت برخورد شود، ظهر امروز برگزارشد.

سرنوشت عضو هيئت علمى هتاك به اعتقادات اهل سنت چه شد؟

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود:در این جلسه حکم تعلیق این استاد هتاک صادر  و در نهایت در سومین جلسه که بعد از ظهر امروز تشکیل شد و دقایقی قبل به اتمام رسید كه در نهايت حکم قطعى اخراج این فرد از دانشگاه صادر شد.

میر تصریح کرد: سران طوایف، اهل سنت و مسئولان زاهدان هم از این اقدام به موقع دانشگاه آزاد در خصوص برخورد با این موضوع تشکر و قدرانی كردند و مسئولان دانشگاه براین موضوع تاکید داشتند که بحث شیعه و سنی اصول مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و ماهم به این موضوع تاکید داریم و با هرکسی که بخواهد اخلالی در این امر ایجاد کند شدیدا برخورد می شود.

وی گفت: بحث اخراج این استاد نشان دهنده این است که دانشگاه آزاد همواره بر ارزش و مقدسات اسلام تاکید و توجه دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان یادآورشد: در حال حاضر هم سیستم قضایی به این موضوع ورود کرده است و قطعا برخورد لازم را در این زمینه اتخاذ می کند.

انتهای پیام/

نظر شما