شناسهٔ خبر: 25763043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
پیامدهای ناگوار حرکت‌های نسنجیده تندروها

به هیچ وجه برازنده ملت با فرهنگ و شریف ایران نیست که برخی از نمایندگان‌شان در مجلس قانونگذاری پرچم یک کشور را به آتش بکشند. چرا که شبیه اعمال تندرو‌ها مانند حمله به سفارتخانه انگلستان و عربستان است که دیدیم چه پیامدهای ناگواری برای کشور و هموطنان‌مان داشت و چگونه موجب تیرگی روابط ایران با برخی از کشورها شد.

شهروندی از تهران

خسارت‌های ناشی از مسدود شدن تلگرام

به اعتقاد من مسدود کردن تلگرام به نوعی نادیده گرفتن حقوق شهروندی محسوب می‌شود، با این کار فعالیت‌ بسیاری از پزشکان مختل می‌شود و به سلامت افراد جامعه آسیب می‌رسد.

همچنین شمار قابل توجهی از کاسبان کل و جز از بسته شدن تلگرام خسارت می‌بینند و از اینرو ضرورت دارد قوه‌قضائیه در این تصمیم تجدیدنظر کند.

از کاربران پیام رسان

شعر گونه‌ای برای ترامپ!

دو بیتی زیر اگرچه انسجام لازم شعری را ندارد، اما به نوعی اعتراض من به ترامپ بی‌ادب و عهدشکن است:

ترامپ خارج شده اکنون زبرجام

فراموش کرده او، انجام صدام

اگر ملت به یکدیگر دهد دست

پشیمان می‌شود این آدم مست!

یک هموطن

راه گفتگو با متحدان آمریکا را باز کنند

از اظهار نظر کارشناسان چنین برمی‌آید که موضعگیری اخیر ترامپ علیه برجام تحت تاثیر تحریکات برخی از کشورهای منطقه و بخصوص عربستان ناشی شده است و از اینرو سیاستمداران کشورمان باید راهکارهای مناسبی برای گفتگو با سران کشورهای یاد شده که متحد آمریکا هستند، پیدا کنند و اوضاع را به نفع کشورمان برگردانند.

یک هموطن

راه ارتباطی که بسته شد!

از طریق تلگرام بسیاری از خانواده‌ها می‌توانستند با بستگان خود در نقاط مختلف ایران و خارج از کشور ارتباط برقرار کنند و هزینه چندانی هم متوجه آنان نشود، چرا این کانال ارتباطی را فیلتر کرده‌اند، مگر چند درصد از ۴۰ میلیون استفاده‌کننده از تلگرام از آن برای کارهای خلاف استفاده می‌کنند؟

شهروندی از تهران

افراطیون خواهان درگیری هستند

به نظر من تحلیل آقای روحانی و وزارت امورخارجه راجع به اوضاع منطقه درست است، ولی برخی از افراطیون و تندروها می‌خواهند همیشه درگیری باشد، آنها که بعضاً مشکوک هم هستند، حق ندارند از طرف ملت ایران سخن بگویند.

تلفن به خط ارتباطی

راهکاری برای هشیاری بیشتر مردم و مسئولان

این که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «اگر فردا اعلام کنید که دیگر موشک تولید نمی‌کنیم یا برد‌ آن‌ها را محدود می‌کنیم این مسئله تمام می‌شود، اما حتماً یک بهانه و قضیه دیگری را مطرح می‌کنند»، به نظر من باید به صورت تابلو نوشته‌های بزرگ تهیه و در تمامی شهرهای کشور نصب شود تا بیش از پیش برهشیاری مردم و مسئولان بیفزاید.

افسر بازنشسته ارتش

تسریع در اجرای قانون حمایت از کودکان

با توجه به تصویب قانون حمایت از کودکان در مجلس و آثار مثبتی که در پیشگیری از کودک آزاری و مجازات کودک آزاران دارد، ضروری است که این قانون در اسرع وقت اجرا شود تا از این گل‌های زندگی خانواده‌ها به قدرکافی حفاظت شود.

تلفن به خط ارتباطی

مصوبه مجلس را به سلیقه خود تفسیر نکنند

از مسئولان انتظار می‌رود به میل و سلیقه خود مصوبات مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری را تعبیر و تفسیر نکنند. طبق مصوبه مجلس قرار بود حقوق حداقل بگیرها ۲۰ درصد و سایر بازنشستگان کشوری به صورت پلکانی افزایش یابد، اما حالا می‌بینیم که فقط ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شده است.

بازنشسته کشوری

معرفی دکتر ریاحی، افتخار مردم خوی

از دکتر علی محسنی، پزشک عالیقدر و یاردیرین استاد دکتر محمدامین ریاحی که در مقاله‌ای به معرفی این افتخار اهالی شهرستان خوی پرداخته‌اند، سپاسگزارم.

حکیم‌زاده ـ شهرک پردیسان کرج

هر زائر حکم مدافع حرم را داشته است

گاهی هموطنان گرامی پیام می‌دهند کسانی که به زیارت حج و یا عتبات عالیات می‌روند و یا نذر می‌کنند، هزینه آن را به مستمندان اختصاص دهند، در پاسخ باید گفت که اولاً زیارت و نذری دادن اقدامی لازم و پسندیده و خداپسندانه است، زیرا زیارت از شعائر اسلامی محسوب می‌شود و نذری دادن هم موجب صله‌رحم و تقویت دوستی‌ها و صمیمیت‌ها می‌شود.

چنین کسانی که به زیارت می‌روند و نذر خود را ادا می‌کنند، به یاری نیازمندان هم می‌شتابند و به قدر توانایی خود در این راه می‌کوشند. در مورد زائران عتبات عالیات هم باید گفت کسانی که در طول سال‌هایی که عراق به طور کامل امن نبود و داعشی‌های‌ جنایتکار در آن کشور جولان می‌دادند، با عزیمت به عتبات عالیات راه آن را بازنگه داشتند و اجازه ندادند این مسیر مقدس بر روی مسلمانان بسته شود و بدون مسافر بماند، از این رو به نظر من هر زائر عتبات عالیات حکم یک مدافع حرم را داشته است.

یک خانم زائر

تبریک به مناسبت پایان یافتن سریال آنام!

خدا را شکر سریال تلویزیونی سراسر غم و اندوه «آنام» و نمایش صحنه‌های بهشت‌زهرا و خیانت و جنابت در آن بالاخره پایان یافت و میلیون‌ها ایرانی از تماشای رنج‌ بی‌پایان مادر و مرگ فرزند و دیدن آن همه رنج و محرومیت، راحت شدند! تمام شدن این مجموعه تلویزیونی را به تمامی هموطنان گرامی تبریک می‌گویم و امیدوارم منبعد با عدم نمایش چنین سریال‌هایی، اعصاب آرام و خواب شبانه راحتی داشته باشند!

خانم بیننده تلویزیون

این نمایندگان باید پاسخگوی عمل خود باشند

امیدوارم معدود نمایندگانی که پرچم آمریکا را در مجلس به آتش کشیدند و خوراک تبلیغاتی خوبی برای رسانه‌های بیگانه فراهم کردند، پاسخگوی نتیجه این عمل خود در جهان باشند!

شفیعی

کم‌توجهی سیما به پخش مسابقه‌های کشتی

با این که ورزش اول ایران کشتی است، متاسفانه درباره مسابقه‌های آن به قدرکافی در صدا و سیما اطلاع رسانی نمی‌شود، در شرایطی این مسابقه‌ها خیلی کم از تلویزیون پخش می‌شود که شبکه ورزش سیما هر روز مسابقه‌های‌هاکی روی یخ و بولینگ کشورهای اروپایی را پخش می‌کند!

محمد تقی حاجی

نام درست چشمه آبگرم کلیبر

در شماره ۱۷ اردیبهشت روزنامه اطلاعات گزارشی از چشمه‌های آبگرم چاپ کرده بودید که بسیار خواندنی بود، اما چشمه آبگرم شهرستان کلیبر را قلعه کندی عنوان کرده‌اید، در حالی که این چشمه «متعلق» نام دارد که خیلی بهداشتی و تمیز هم هست و به نظر من در ایران نظیر ندارد.

دکتر حسن‌زاده از آذربایجان شرقی

پاسخ مسئولان

پاسخ روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

احتراماً، با عنایت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ ۰۲ر۰۲ر۱۳۹۷ با عنوان «مشکل کارت‌خوان‌های خراب اتوبوس» اعلام می‌دارد: طبق بررسی تعداد تراکنش کارت‌های منزلت که در یک دوره بیست‌روزه در مترو و اتوبوس مورد استفاده قرار گرفته، ایرادی در پذیرش کارت‌های منزلت در دستگاه‌های کارت‌خوان رویت نگردیده است.

لذا شهروند گرامی می‌تواند جهت بررسی کارت خود به دفاتر صدور کارت منزلت مراجعه نماید.

محمدرضا رضایی‌منش

مدیر روابط عمومی

نظر شما